..Slutet på ännu en del av resan..

Slutet på ännu en del av resan närmar sig. Nästa veckan väntar sista kuren cellgifter 
 och jag kan med glädje säga att jag längtar. Att sluta med cellgifter betyder att jag är
ett steg närmare att slippa vara annorlunda, ett steg närmare att bli jag igen. Idag såg 
jag nånting i spegeln, nånting som gjorde mig så glad och det är att mina ögonfransar
är på väg att växa ut igen. Jag ska väl egentligen inte ropa hej ännu, men jag hoppas att
dom är här för att stanna. Den 27 april väntar skiktröntgen och då får vi veta om tumören
krympt ytterligare och sedan är det bara invänta att dom ringer från umeå och kallar ner mig
för operation och strålning. Jag måste säga att jag oroat mig för att åka ner, att vara ifrån min
familj och att sakna ihjäl mig efter barnen, men nu har lugnet i min kropp lagt sig och jag ser 
faktiskt fram emot att åka ner, jag känner att min kropp börjat vara slut! Det tar på krafterna 
att ha cancer och även vara tvåbarnsmamma, så resan ner till Umeå ger mig möjligheten att 
andas ut och fokusera på mig själv, för att sedan komma tillbaka med ny ork och energi. 
 
Snart är sommaren här och den får jag förhoppningsvis tillbringa med min familj! Njuta av tiden med 
varandra, där cancern inte är den centrala delen av vårt liv! Jag längtar efter dagen, då jag ska servera
tårta och skrika ut att jag är cancerfri!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0