..Jag är inte arg, jag är tacksam..

När folk fått höra att jag har cancer är deras naturliga reaktion att säga att
det är orättvist, men var ligger orättvisan?! Är det för att jag har två barn, är
gravid och har fått cancer? Finns det nånting, som skulle vara mer rättvist?
Inte i min värld, folk blir sjuka hela tiden, alla människor har någon som bryr sig.  
Nu har lotten fallit på mig, nu är det jag som har blivit sjuk och jag ska göra det bästa
av det! Jag kan inte gå och vara arg på världen, för den har inte gjort mig nånting.
 
Nånstans mitt i allt det här kan jag ändå vara tacksam, tacksam för att jag för möjligheten att
bli lite mer ödmjuk, tacksam för att jag inser hur fort livet kan tas ifrån en, hur allt kan vända
på ett enda ögonblick. Tacksam för att jag får chansen att uppskatta alla dom där småsakerna,
man glömmer så lätt när livet bara rullar på. Jag är tacksam för livet jag fått leva, för allt jag
fått och för den person jag är idag. Jag är tacksam att jag har en underbar sambo att dela
livet med, en sambo som med bara sin doft skänker mig en enorm trygghet, en sambo som
fått mig att älska livet ännu mer, en sambo som gett mig den finaste gåvan man kan få, våra
tre barn. Jag är tacksam för att jag får leva, jag är tacksam att jag fått gåvan, att visa hur mycket
livet betyder just för mig ♥

Kommentarer
Postat av: Moa

Orättvist på det sättet att ingen förtjänar den hemska sjukdomen ;/

Svar: Men den finns och har funnits länge. Alla vet att den finns och att den inte går att utrota, därför måste vi lära oss leva med den och lära oss av den. En dag kanske vi hittar ett botemedel.
liselottelarsson.blogg.se

2015-11-10 @ 10:15:28
URL: http://moaingridsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0