..Jag njuter till fullo..

Jag hoppas ni njuter av att vardagen, dröjer sig på ett tag till, för det är nå speciellt att få infinna sig i julbubblan. Jag njuter till fullo och det känns som att kroppen är påväg tillbaka efter kejsarsnittet. Jag mådde visserligen dåligt på julafton, men vad gör det när jag ändå orkade tillbringa tiden med min familj ❤ 

Så bra som jag mådde igår, har jag inte mått på länge, jag orka till och med ta hand om mina barn, fast sambon jobbar 12 timmars skift. Det är så skönt att orka vara mamma, att slippa säga nej till allt och orka vara närvarande med sina barn. Jag hoppas detta mående är här för att stanna! Jag är såklart fortfarande trött och blir trött av vardagliga ansträngningar, men i det stora hela bekymmrar det mig inte. 

Cellgifterna verkar inte ha tagit så hårt på kroppen som jag trodde den skulle göra denna gång, nu är det mest känselbortfall i fingrarna, smärtor i fötter/ben som stör mig. Men så länge jag klarar av att virka är jag glad, virkningen är min terapi, förutom min familj så är det där jag samlar kraft mot min sjukdom och orkar med allt som händer. Att bara låta kroppen vila, skingrar tankarna men ändå kunna gör nå kreativt är så guldvärt ❤ Tiden är dyrbar, så njut till fullo! 
Det ska iaf jag göra, med dessa underbaringar.


Kommentarer
Postat av: Susanne Bernlind

Härligt att läsa att du hittar glädjen och friden mitt i det svåra. Det ger hopp att läsa! Stor kram

2015-12-27 @ 11:00:42
Postat av: Sannaxel

Hej!
Jag känner inte dig, men läser din blogg och berörs av dig.
Jag försöker att uppskatta allt, varenda gnutta av livet; familj, vänner, god mat, gnabbet med ungarna, den smutsiga disken, att jag får bo i ett fredligt land utan katastrofer och elände. Och när jag läser om dig så försöker jag ännu mer. Bara att man lever är ett mirakel och jag önskar dig och fin familj en bra fortsättning och att ni alla får vara och bli friska ❤️

Svar: tack så mycket, livet är värt att uppskatta, man behöver nog bara påminnas ibland ❤
liselottelarsson.blogg.se

2015-12-27 @ 20:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0