..Hur ont det än gör, så måste man ändå ta sitt ansvar..

Personer som inte kan ta sitt ansvar som hundägare ska inte ha hundar!

Igår fick jag höra en sak, som jag aldrig kommer kunna glömma. Jag fick höra om ett litet barn
som blev attackerad av en hund, där hunden flygit på barnet utan någon egentlig andledning,
ägaren hade fått slita bort hunden från barnet och den hunden lever än idag! Jag tycker det
är sjukt oansvarigt av hundägaren att inte ta bort hunden, kan ju nämnas att  det inte är första
gången hunden biter/hugger mot någon och säkerligen inte den sista. Jag kan förstå föräldern som
inte orkar ta den kampen, men hade det varit jag personligen hade jag både polisanmält händelsen,
samt tagit bort hunden själv om det hade varit det som krävts.

Det som gör det ännu hemskare är att jag känner båda parterna och jag kan säga att jag inte
är ett dugg förvånad över hundens agerande! Den hundens psyke är inte direkt det stabilaste.
Kan tilläggas om jag någon gång ser den hunden lös, så avlivar jag den mer än gärna, jag skulle
inte ens tveka! Det som egentligen är mest synd är att det inte är hundens fel, med rätt ägare och
en ägare som kan ta sitt ansvar hade det här händelsen kunnats undvikas. Jag minns ord jag hört
ägaren säga, jag kan väl bara säga att den ägaren inte har tagit det ansvaret ännu och en hund
som flyger på småbarn har då inte ett stabilt psyke och borde då absolut inte var okopplad i något
syfte!!!! Hur mycket man än älskar en hund, hur ont det än gör i hjärtat, så måste
man ändå ta sitt ansvar som hundägare!

Kommentarer
Postat av: Lenita

Du har helt rätt i att man ska ta sitt ansvar som hundägare, har själv haft en hund som har bitit min dotter och jag tvekade inte att gå till vet med henne. Men att säga en sak som "om jag någon gång ser den hunden lös, så avlivar jag den mer än gärna, jag skulle

inte ens tveka!" Det är SJUKT!

2012-04-26 @ 12:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0