..Vecka 26..

Pyret: Väger ca 850 gram och är nu ca 23 cm långt från huvud till stjärt.
Många barn rör sig mycket trots att det börjar bli trångt där inne. Ljudnivån
inne i magen kan nå upp till 80 decibel, ungefär som på en livlig trafikerad
gatan. Det högsta ljudet är din mage som kurrar! :)

Det är aboslut ingen tvekan om saken, pyret verkar gilla att röra på sig även
fast det börjar bli trångt och tro mig det känns! Men oftast är det en helt underbar
känsla!

Bild lånad från babycenter

Jag:
Din livmodern kan känna ca 6 cm ovanför naveln och är ca 24 -27 cm
lång från blygdbenet till toppen. Livmodern växer med ca 1 cm i veckan och
du har antagligen ökat i vikt mellan 7 - 10 kg. Du känna av trötthet i ryggen,
kramp i benen, tryck mot bäckenet, att du blir varm och svettig samt en massa
andra graviditetsbesvär, men tänk att nu är två tredjedelar av graviditeten bakom dig.

Min livmodern mäter bara 22 cm än så länge, får se hur den ökar. Jag har bara gått
upp 2 kilo under graviditeten än så länge. Annars så mår jag relativt bra nu, springer upp
ganska mycket på natten och pissar, har svårt att hitta en bra sovställning och har ofta ont
i ryggen och svullna fötter. Men det goda över väger det jobbiga :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0