..Vecka 27..

Pyret: Väger ca 1 kilo och är ungefär 24 cm från huvud till stjärt och 34 cm
från huvud till häl & nu kan man ge säkra mått på bebisens fulla längd.
Fram tills nu har bebisen haft ögonen stängda men nu öppnar dom och stänger
dom dem hela tiden och i den här veckan har din bebis hörsel utvecklas ytterligare.
Bebisen känner igen din röst och din partners om ni är tillsammans mycket.
Barn som föds nu har stora chanser att överleva, överlevnaden är faktiskt 97%

Pyret har börjat härja som tusan, tror nästan att den ska sparka sig ut och man
känner minsta lilla rörelse och vändning där inne och det gör verkligen ont ibland,
helst när den bestämmer sig för att sparka ner mot urinblåsan! Man märker att
det verkligen börjar bli trångt där inne och jag kan inte förstå hur pyret får plats!


Bild lånad från babycenter

Jag:
Livmodern är ca 25 - 28 cm från blygdbenet till toppen.
Det är inte nu ovanligt att man får en massa olika besvär, som t.ex
halsbränna, tryck mot lungorna, gas i magen. Röda strimmor (bristningar)
kan uppstå på magen, brösten & låren, men dom bleknar sedan efter
förlossningen men försvinner aldrig.

Jag har faktiskt börjat känna mig mycket piggare, vet inte om det beror på
järntabletterna jag äter, men förutom lite ryggvärk så känner jag inte av
sådära jätte jobbiga graviditets symtom. Utan allt känns faktiskt riktigt bra :)
Helt sjukt att det är sista veckan i andra trimestern!

Tycker min mage ser så sjukt stor ut på bilder, fast det är liten i verkligheten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0