..Förlossningen igen..

Har hunnit vara  in till förlossningen idag för att bebisen inte rört på sig sen igår klockan 17.00.
Innan vi åkte in försökte vi med diverse knep, höga ljud, musik, puffa på den samt dricka
mängder med kallt vatten men ingen respons.

Ringde förlossningen dom tyckte jag skulle komma in med tanke på att flödet varit dåligt igår.
Kom in där kopplade på ctg:n och hörde hjärtljuden på en gång (skönt), men det tog ca 15 min
innan det började röra på sig där inne.  Sedan ville läkaren göra en flödeskontroll, flödet var lite
bättre än igår  Han sa oxå att moderkakan ligger i framvägg och att det gör att jag inte känner
rörelserna lika tydligt om den nu inte sparkar just åt sidorna, sedan att bebisen ligger i säte gör
inte saken bättre.  Han sa att eftersom allt är som det är, så ska jag absolut komma in om jag
känner mig orolig, eftersom jag knappt kan avgöra om bebisen rör på sig eller inte.

Återbesök igen imorgon på morgonen, behöver jag nämna att jag är less på att springa där??


Vänster: Så som moderkakan låg förut        Höger: Så som moderkakan ligger nu
Samt att pyret ligger med huvudet upp och rumpan ner (säte)

Bilder lånade från niomanader.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0