..Bollen i rullning..

Godkväll igår var jag på läkarbesök på en sån kallad flödesmätning, flödet var inte helt okej
men inte fruktansvärt dåligt heller, sedan kopplade dom på mig till en ctg och den var bara fin.
Under tiden jag låg med ctg hade min läkare ring och pratat med någon barnläkare och dom
beslutade att jag skulle få kortison för att snabba på utvecklingen av lungorna på pyret. Så jag har
fått en spruta igår och en kortison spruta idag. Har varit på flödesmätning idag igen, och då var
flödet normalt men det trodde hon berodde på kortisonet,  eftersom kortisonet kan hjälpa till att
förbättra flödet under en kortare tid och då bespara oss några dagar. Blir troligtvis ett kejsarsnitt
i början av nästa vecka pga att pyret växer för sakta, men det ska jag nog klara av  även fast det
känns jävligt tungt. Nu håller jag bara på att försöka se om jag kan kräva att få bli förlöst på ett
speciellt sjukhus,  för vägrar nästan rent utsagt att bli förlöst på Gällivare sjukhus, vill vara på ett
sjukhus med lite mer resurser än så. Pratat med en läkare idag om det och ska ringa en annan
imorgon på morgon, hoppas och håller mina tummar att jag får min vilja igenom. Nu har jag satt
bollen i rullning och jag tänker inte ge mig i första taget, man ska stå på sig och kämpa för det man
tror på, för det är ingen som tackar dig i slut ändan om det är nått som händer. Å jag känner att det
är viktigt för mig att vara på ett ställe där jag känner mig trygg och det borde juh vara i deras intresse
men, vi får helt enkelt se imorgon, jag tänker då iaf inte bara bli överkörd, utan här är det hårt mot
hårt som gäller om det måste!

Vi har även fått veta könet på vårat älskade pyr igår ♥ men det tänker jag inte berätta till
er ännu utan ni får helt enkelt vänta tills pyret möter världen med sitt första andetag.

Kommentarer
Postat av: Tessi

Vad mysigt att ni nu vet vad det är för en liten krabat som gömmer sig där i din mage. :) Jag är så himla sugen på att veta om vi har en liten tjej eller kille i min mage, men jag vill samtidigt inte veta det för nåt i världen. Konstig man kan vara. :D

2011-07-28 @ 12:05:06
URL: http://knott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0