..Vernissage..

Dagen började ganska segt, åt frukost och sedan ringde jag och bokade massage tid,
har fått tid den 10 mars hon kunde på måndag oxå men då jobbar jag. Längtar som
tusan är så galet skönt med massage! Sedan kom Katti förbi surrade en massa galet,
den damen har livlig fantasi. Efter det lagade jag middag, stekt lax, hemmagjorda
potatisklyftor, gröna ärtor & kall gräslöks sås. Å efter det gav det av på museet för
vernissage, sameskolans elever har varit delaktiga i ett projekt med Barbro Poggats
som handledare. Gick dit för att Thomas syskon Julia & Jesper varit med och målat :)
Fanns en hel del riktigt fina tavlor där, det här har iaf Thomas syskon målat så duktiga :D

Jespers

Julias
Samt beskrivningen till Julias målning där det stod såhär:
"Solen börjar gå ner, renarna springer runt i hagen, renskötarna sover i kåtan, det börjar bli mörkt.
På berget sover renarna och det är helt tyst på berget. Det enda som hörs är vinden som blåser över
bergen. Fåglarna kvittrar utan för kåtan och det börjar bli ljust där ute. Renskötarna vaknar, renarna
springer i hagen"


Har nyss bäddat rent i sängen och vädrat sängkläderna, nu ska jag hoppa i duschen och sedan blire
sängen, hoppas jag sover riktigt gott inatt för imorgon har jag massor att göra. Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0