..Vecka 35..

Pyret: Din bebis väger ca 2.5 kg och bebisen är ca 45 cm lång. Bebisen flyttar
på sig, blinkar, kissar, sväljer fostervatten och kan även hicka ibland. Hickandet
känner du igen som ett litet tickande i magen. Barnet hud har ett tjockt lager
fosterfett, vernix som skyddar mot fostervattnet. En normal navelsträng är ca
50 cm lång och tjock som en tumme.

Pyret är som sagt en lite aktiv rackare, det flyttar och bökas för fullt där inne och
revbens sparkar är en favorit just nu. Hickar gör pyret mest hela tiden känns som
att det är jämt det pulserar på höger sida om magen :) Vet juh att pyret inte väger
så mycket som den ska utan är lite mindre och beräknat att väga ca 1720 ungefär nu.

Jag:
Måttet från blygdbenet till livmoder är ca 32-35cm och du kan känna livmoderns
högsta topp ca 15 cm ovanför naveln. Du har nog ökat minst 11-13 kg i vikt.
Många kvinnor känner sig lättirriterade nu och är du en av dom försök att prata med din
partner och förklara hur du mår just nu. Bebisen trycker överallt och det är svårt att sitta,
sova och stå. Det är nu viktigt att du tänker på hur du står och ligger läs på om bra hållning
och sovställningar.

Mitt sf-mått är bara 27 cm och jag känner magen just under brösten, jag har ökat 8 kg i vikt
vilket jag är otroligt glad över :) Annars är jag sjukt lättirriterad nu för tiden, har som ingen
energi att inte bry mig utan jag bryr mig i allt och är extra känslig. Annars sover jag riktigt bra,
inga problem med sovställningar inte, det enda problemet är egentligen att sitta då magen
trycks upp mot brösten och pyret oftast sparkar uppåt, så jag halvligger typ för att det är det enda
som funkar. Annars händer inte direkt sådära jätte mycket, alla som läser det här vet förmodligen
att jag springer på kontroller mest hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0