..Nytänkande..


Fick som sagt Blondinbella´s bok Egoboost i julklapp
, började läsa den idag
och insåg att den är väldigt bra och får en att tänka annorlunda på en gång :)
Börjar med att jag faktiskt åt en dålig middag, stressade som tusan för att hinna slänga
i mig käk innan jobbet & nu på kvällen så blev jag hungrig. Först hade jag tänkt strunta i
att äta och gå och lägga mig hungrig men efter att jag läst boken kom jag på mig själv
att det var en jävligt dålig idé. Nu säger inte Blondinbella att man ska käka den här tiden
på dygnet men, jag fick det här tänket av henne att man inte ska känna ångest inför mat.
Så idag gjorde jag såhär, jag var hungrig för att jag ätit dåligt, så nu när jag kom hem åt
jag rostat bröd, ägg, lax & potatis så att jag inte skulle gå och lägga mig hungrig. För om jag
skulle ha gått och lagt mig hungrig skulle jag vakna på natten av att vara hungrig och jag
skulle ha lite energi kvar på morgonen när jag vaknar, vilket skulle leda till att det blir svårare
för mig att kliva upp, vilket skulle leda till att jag vill sova längre = mindre tid till att äta en
ordentligt frukost, vilket skulle resultera i att jag är trött & orkeslös när jag ska jobba i morgon.
Allt skulle bara bli en ond cirkel. Nu ska jag iaf krypa ner i sängen och ladda batterierna till imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0