..Första kuren cellgifter..

Igår var det dags för en ny resa mot att bli cancerfri, cellgifter.
Hela behandlingen tog ca 6 timmar, har två olika cellgifter kommer inge ihåg 
namnen just nu, men ena påsen tog 3 timmar att få in och den andra 1 timme
och där emellan var det biverkningsmediciner och koksalt som skulle in. 
 
Visste att det skulle ta ca 5 timmar så var förberedd med sällskap, min moster och
virkningen 
och långtråkigt hade jag då inte, tyckte tiden gick fort, förutom sista timmen när
jag mådde dåligt. Var tydligen ovanligt att få biverkningar under själv behandlingen men
med min otur så.. Magen blev sjuk orolig och under sista påsen, så var det skyttetrafik 
på toan, bara den där känslan inge annat, höll på att kräkas, tappade färg i ansikte och fick
frossa! Gick hyfsat bra ändå tycker jag och hoppas jag får fortsätta må ca sån här hela tiden.
Idag mår jag rellativt bra, är rätt trött och orkar inte vara uppe å göra så mycket, å sen har jag 
haft frossa hela natten och vaknade alldeles svettig, bara hålla koll så febern inte dyker upp, 
för då är det akuten som gäller.
 
Just nu oroar jag mig mest för att tappa håret, den kommer bli väldigt tungt,
det är oxå det Liiam tycker är mest obehagligt och är rädd för, men vi pratar 
mycket om det här hemma, måste ta och boka tid till frissan, har fått remiss till
för att få peruk. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stor kram till dig! Tänker ofta på dig ❤ Kram från Monica i Aprilapril

Svar: tack 💜
liselottelarsson.blogg.se

2015-11-27 @ 23:26:28
Postat av: Anonym

Hej. När jag mötte dig i hissen och du sa att du var sjukskriven, och sa jag krya på dig, så visste jag inte vad som hänt. Skickar massor av styrkekramar och hoppas att skitsjukdomen får vad den tål nu och att du blir frisk igen. Hälsningar Veronica J

Svar: Tack :)
liselottelarsson.blogg.se

2015-11-28 @ 17:35:19
Postat av: alx

Tänker så väldigt mycket på dig och hoppas att du får må relativt bra under dina behandlingar.. En gammal klasskompis till mig har blivit diagnostiserad med äggstockscancer och behandlas nu. Hon lade upp en väldigt vacker text på sin blogg som du kanske kan relatera till du också:

"En elegi för alla sorger den där hösten handla om
För en mor som sjukna in, för ett barn som aldrig kom
För skuggan över gårn där aldrig solen lyste in
För en ork som inte fanns, du sakna min, jag sakna din
För en tystnad mellan väggarna som skar genom cement
Två ögonpar i tomhet från september till advent
För en man som gick till jobbet som om inget hade hänt
För en kvinna som sa "allting är förstört, allt är bränt
En elegi för alla vägar som vi inte vandrat än
För en tid som bara går och aldrig kommer igen."

Elegi av lars winnerbäck.

vill du hitta bloggen så heter den malinamandas.

kör hårt nu och sopa mattan med skitsjukdomen!
många kramar /Alexandra aprilapril

Svar: Tack för dom fina orden.
liselottelarsson.blogg.se

2015-12-01 @ 21:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0