..Skönheten sitter inte håret..

Igår kom dagen, dagen jag inte har väntat på, på dag 15 efter cellgiftskuren började håret lossnade.
Jag stod i duschen och tvättade håret när det hände, jag kunde  dra hårslingor från håret som
ingenting och jag kände mig äcklad. Det finns få saker som äcklar mig så mycket hårstrån som
ligger överallt! 
Jag blev även sjukt nervös, men jag beslutade mig ganska snabbt, att imorgon åker
det av, imorgon har jag inget hår mer. Jag har alltid tyckt att hår är viktigt, även om jag inte pysslat
så mycket med det, men nu var  jag rädd, rädd att tappa min personlighet, känna mig mindre kvinnlig
och framförallt känna mig naken. Så inatt blev det inte mycket sömn och när jag väl sov så drömde
jag att jag tappade allt hår och idag när jag vaknade var dom enda tankarna som snurrade i mitt
huvud, 
hur  kommer jag se ut utan hår och hur kommer barnen att reagera.
 
Tanken var att min lillasyster skulle raka av det, men när jag satt med virkningen i handen, 
ramlade det hår på axeln och där och då fann jag styrkan och modet, för att gå ner för trappan
och hämta rakapparaten. Å när jag väl stod där framför spegeln, med rakapparaten mot skallen,
så kände jag mig inte nervös längre, jag hade nämligen förstått att skönheten sitter inte i håret,
skönheten sitter i självkänslan och utstrålningen du visar. Jag kände en enorm lättnadskänsla
av att raka av mig håret, nu behöver jag inte längre vänta på att det ska ramla av bit för bit,
utan nu tar jag allt och då är det borta. 
 
Jag vet att jag är sjuk, men nu syns det att jag är sjuk, jag kan inte längre gömma mig bakom håret,
utan nu när jag går ut genom dörren så kommer jag alltid vara annorlunda. Jag kommer inte längre
passa in i samhället på samma sätt som förut, men det gör ingenting för jag kommer fortfarande
vara samma person, med samma personlighet och styrka och  det kan inte lite hår ta ifrån mig. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Fina fina Liselotte! Du är precis lika fin både med och utan hår och hår är ju faktiskt något som växer ut så småningom! Stor kram!!! <3

Svar: Ja det växer ut och det var faktiskt inte lika hemskt som jag trodde, att tappa håret har om det är möjligt, gjort mig ännu starkare ❤
liselottelarsson.blogg.se

2015-12-12 @ 21:43:43
URL: http://blogg.loppi.se/pasmallen
Postat av: Anonym

shit du var ju skit snygg utan hår! Och att det fortfarande lyser om dig utan hår de kan ingen ta ifrån dig!

Svar: tack så mycket :)
liselottelarsson.blogg.se

2015-12-13 @ 07:36:41
Postat av: Anonym

Så vackert ansikte som du har kan du rocka vilken frippa som helst! Snygging!

Svar: Tack :)
liselottelarsson.blogg.se

2015-12-14 @ 15:53:12
Postat av: Kristina Larsson

Du är precis lika fin utan som med hår! Varken personligheten eller galenheten sitter i håret!♡

Svar: Tack :)
liselottelarsson.blogg.se

2015-12-15 @ 20:18:53
URL: http://puzzelmamman.blogg.se/
Postat av: Caroline

Du är ju förjävla snygg utan hår!

Svar: tack :)
liselottelarsson.blogg.se

2015-12-17 @ 21:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0