..Låt alla barn få en God Jul..

Jag läste mina bloggar som jag gör i vanlig ordningen och sedan snubblade jag
över detta "Låt alla barn få en God Jul" det är en idiell orginisation som har startat
en insamling för att kunna hjälpa föräldrar som inte har råd att köpa en enda julklapp
till sina barn, till att just göra det och jag tycker att det är ett underbart initiativ som jag
mer än gärna stödjer :) 


Vissa kanske struntar i julen, men jag tror nog att varenda 
unge mer eller mindre
hoppas att tomten eller föräldrarna ska ge något åt dom. Jag personligen älskar julen och
hade inte velat skippa det för något i världen, nu är det inte julklapparna jag är ute efter,
men på handen på hjärtat så känns det kul att få sig en julklapp, men för mig handlar julen om
att vara med familjen, umgås och äta god mat. Ofta tar man nog julen för givet, man har överflöd
av mat och julklappar fast det finns dom som inte har någonting. Nu är det inte så att man ska behöva
sitta med dåligt samvete pga det, men jag tänkte såhär dom flesta har råd att skänka något,  det krävs
bara att man tänker en gång extra när man är på affären så har man sparat 
ihop nog med pengar för
att skänka en slant. Jag kommer med handen på hjärtat kunna fira en bättre jul om jag vet
att pengarna man skänkt åtminstone har hjälpt ett barn att få en bättre jul. 
 
Å varför inte skänka pengar i någons namn och ge det till julklapp :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0