..Helvetes promenad..

Varit med om den värsta promenaden i mitt liv på väg till dagis i morse! Det brukar ta 30-35 min
att promenera men idag tog den 60 min och jag hade mjölksyra i benen efter halva vägen!
Inte nog med 
att man fick ploga sig fram efter gångstigarna med vagnen, men när man tillslut
når vägen 
existerar det inga trottarer ne för dom använder dom istället för förvaring av
snön dom skrapat av vägen!!!  Fattar inte vitsen med att dom ska ploga vägen så bilarna
kommer fram och kan köra tryggare, då bilarna lik förbannat ändå kommer vara tvungen 
att sakta in för att alla fotgängare måste promenera på vägen för att ta sig nånstans! 
 
Tycker det är helt förjävligt att man måste ut på vägen för att ta sig fram, känns inte
direkt så lockande att ge sig ut på bilvägen med vagnen men vad gör man när inte 
ens trottarerna existerar längre, är grymt besviken på Gällivare kommun och jag tänker inte
bara vara en som sitter hemma och klagar utan jag ska tamefan ta telefonluren och ringa in
och klaga imorgon!!!! Tycker det inte finns några som helst ursäkter, för att trottarerna inte
ska kunna skötas på ett snyggt dom är inte gjorda för att förvara snö från vägplogningen!!!! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0