..Halsfluss..

Vaknade inatt då Liiam skulle ha mat och då känner jag bara hur sjukt svullen jag är i halsen,
kändes som att halsen skulle svälla igen samt att det gjorde ont när jag svalde. Drack lite kallt
vatten och försökte sedan somna om, vaknade igen vid sex då Liiam skulle ha mat igen och då
känner jag att jag fortfarande är svullen i halsen och känner mig febrig. Det första jag tänker är
halsfluss trots att jag  aldrig haft det går i spegeln och kollar för att se om jag har nå vita prickar
på halsmandlarna  men jag ser inge annat än att jag verkar vara lite mer svullen på andra sidan
och att jag har illröda streck på halsmandlarna. När jag sedan vaknar nästa gång ringer jag till
vårdcentralen för att få rådgivning, jag berättar om hur jag mår och säger att det kom så plötsligt
och att jag är orolig för halsfluss eftersom jag har en son på 6 veckor, hon tycker då att jag ska
komma in för att kolla så jag får en tid en halvtimme senare. På vårdcentralen konstaterade läkaren
att jag är svullen på vänster sida och vill då att jag ska ta prover, dom kör ner en bomullspinne i
munnen på mig samt tar blodprov, proverna visade ingenting. Men läkaren trodde att det kanske inte
hunnit bryta ut ännu och att det är därför det inte syns. Han sa att om det inte vore för att jag ammar
hade han skrivit ut antibiotika direkt men eftersom jag ammar så vill han inte ge antibiotika i onödan,
han sa sedan att jag ska höra av mig om jag blir värre.

Nu Hoppas jag verkligen att jag inte blir sämre utan att det försvinner, känner verkligen inte för att
få någon halsfluss, bland det värsta som finns är att vara svullen i halsen och känna sig orkeslös.
Å det är nog ingen hit att vara sjuk som mamma till en liten, nä vi håller tummarna att jag blir bättre
och om det inte blir bättre får vi hålla tummarna för att lillknodden slipper få dom här besvären jag har.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0