..Vecka 31..

Pyret: Din bebis växer och växer. Nu väger den ca 1600 gram och är ca 40 cm lång
från huvud till häl. Håret på barnets huvud börjar bli riktigt långt, det kan reda nu mäta
ett par centimeter. Din bebis har lärt sig att orientera sig i magen, den kan fortfarande
ligga med huvudet uppåt men redan nästan vecka ligger det flesta foster med huvudet
neråt och fortsätter med det tills födseln.

Måtten på pyret vet ju redan att dom inte riktigt stämmer och vikten vet jag ingenting om,
men förmodligen är den oxå mindre eftersom pyret är mindre i sig själv.


Bild lånad från babycenter

Jag:
Måttet från blygdbenet till livmoder är ca 29 - 32 cm. Nu fyller bebisen upp större
delen av din mage. Du bör ha ökat mellan 9 - 12 kg, många gravida samlar mycket
vatten i kroppen, särskilt fötter och vader kan svullna. Om man inte redan börjat tänka
på förlossningen och vad som ska hända efter den så kan det vara dags att börja nu.
Många kvinnor upplever förlossningen som ett mål, ungefär som när man längtar tills
dagen då man ska åka på semester.

Vi vet ju redan att mina mått inte heller stämmer jag har bara ett mått på 25 cm och
har inte ökat nått mer sen förra veckan. Det enda jag upplevt är att när jag sitter så
har magen börjat trycka upp bh:n lite grann, sjukt irriterande :)  Jag tänker inte
heller så mycket på förlossningen men det kanske kommer efter att jag vet hur allt
står till med min lilla krabaten. Just nu är mitt fokus att ta dag för dag, för att slippa
blicka så långt framåt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0