..Förståelse..

Varför kan inte min karl testa på hur det är att vara gravid?!? Fast ifs skulle han testa på
att vara gravid skulle han inte palla mer än en månad :P Men en sak som skulle behövas
är lite förståelse från hans sida & sedan skulle han även behöva lära sig hur man underlättar
vardagen för sin gravida flickvän.


Jag kräver inte alltid att han ska vara glad eller att han ska göra allt, men jag kräver däremot att
han ska ta sitt ansvar som pojkvän/pappa till pyret, och lära sig förstå min kropp och mina hormoner
just nu. Jag vill att han ska tänka en extra gång så kanske jag slipper bli irriterad, jag vill att han ska
ge mig massage utan ursäkter och att han ska lämna den plats jag sitter bäst på i soffan.

Thomas är faktiskt sjukt duktigt, han bär alla tunga kassar, han bär tvättkorgen ner till tvättstugan
hjälper till och tvätta, diskar och städar när det är hans tur, han ger mig massage men sällan.
Thomas hjälper till med hälften av dom sysslor som ska göras i hemmet, men just nu önskar jag
att han kunde göra lite mer för mig, för att underlätta för min kropp och mitt humör.

Jag vill oxå att han ska tänka på, att vi är två om det här, pyret jag bär på är till hälftens hans
barn, jag vill att han ska tänka på att jag överlåter min kropp till vårat pyr nu i 9 månader, jag
vill att han ska tänka på alla symtom som uppstår under graviditeten och att jag förmodligen
kommer genomgå  timmar av smärta för att krysta fram vårat älskade pyr, sedan kommer jag
överlåter jag mina bröst så länge det funkar/går och på toppen på det så kanske inte min kropp
någonsin blir detsamma.

Jag gör detta för att jag vill, för att jag vet att vi kommer ge varandra den finaste gåvan man kan
ge en annan människa. Men jag ber dig tänka till innan du gnäller eller påpekar saker, fråga vad
som är felet istället, försök förstå att oftast ligger det hormoner eller graviditets symtom bakom.
Tänk på att det är en övergående fas som vi måste gå igenom tillsammans.

Jag skriver inte det här inlägget för att klanka ner på någon, utan jag skriver det för att få
förståelse, för att lätta på trycket och för att få folk att tänka till! För att vara gravid är inte
alltid det lättaste!

Kommentarer
Postat av: Marie Lundin

Fy vad bra skrivet! Som att man hade skrivit det själv :)

Skönt ändå att det finns fler som känner lika.



Kram

2011-06-09 @ 11:00:57
URL: http://lilllundin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag hade blivit galen på min man om han hade gjort så lite för mig som din gör. Ställ lite krav på honom!

2011-06-10 @ 11:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0