..Brister i sjukvården..

Vaknade inatt av en krampaktig smärta från nedre regionen, jag trodde först bara det var nå
spänningar, gick på toa och det gjorde svin ont, gick sedan in duschen satte mig på golvet och
spolade mig i varmvatten satt säkert där en 20 minuter innan det släppte lite grann.
Jag tog två Alvedon, försökte sedan sova, fick pallra upp med kuddar och enda sättet jag kunde
sova på var om jag hade en kudde under magen. Vaknade upp och då gjorde det inte lika ont,
gick på stan med min svärmor och sedan när jag kom hem gjorde det nått  så fruktansvärt ont!
Fy fan, pissade och trodde jag skulle kräkas av smärta, hade juh tid hos läkaren klockan 13.00
Hege körde dit mig, läkaren skulle egentligen bara se över min allergimedicin, men jag nämnde
smärta åt han och han tyckte jag skulle lämna ett urinprov. Visade sig tydligen att jag hade någon
form av blåsinfektion, fick ingen behandling men ska komma och lämna ett odling åt dom på
måndag eftersom jag inte kunde pissa ordentligt då. Jag tyckte det var sjukt  konstigt att läkaren
inte skrev ut någon medicin åt mig, eftersom jag hade så pass ont.

Så när jag kommer hem bestämmer jag mig för att ringa och rådfråga akuten, dom tycker
att jag kan ta och komma in till dom på kvällen och träffa deras läkare. Jag far dit får lämna
ett urinprov, som visar att jag har urinvägsinfektion, han frågar hur jag mår och skriver sedan
ut medicin åt mig. Läkaren på akuten tyckte t.om. att det var konstigt att vårdcentralens läkare
inte hade skrivit ut någon medicin eftersom han sett att jag hade en infektion. Jag säger bara
tack och lov för akutens läkare! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0