..Vecka 18..

Pyret: Mäter i denna vecka ca 12,5 - 14 cm från stjärt till huvud. Vikten är ca 150g
och nu hamstras det fett, jämfört med förra veckan.  Den snabba tillväxten kommer
trappas ner något från och med denna vecka. Nu kan din bebis göra grimaser och
rynka på pannan. Några av basreflexerna utvecklas nu. Bebisen börjar bli känslig
för ljus. Olika tester visar att fostret vänder ryggen till om din mage utsätts för direkt
ljus t.ex vid solariesolning.

Jag tycker att pyret har levt om en massa i magen denna vecka :) Känns som dunkande
där in ifrån, mysigt som tusan :) Men när man är öm som fan kan det dock göra lite ont :D


Bild lånad från babycenter

Jag: Runt 17-18:e veckan kallas man in till sin första ultraljudsundersökning, jag har
ju faktiskt redan varit på två stycken men rutinultraljudet är 20 april. Man brukar också
kunnat gått upp 4 & 6 kg hittills men det är så olika och jag har då inte gått upp ett enda
gram. Annars denna vecka så är jag i en trötthetssvacka och jag har även kräkts några
gånger. Sedan har mina fötter börjat svullna så jag har börjat med stödstrumpor
FAKTISKT GALET SKÖNT! Har även problem med smärta vid ansträngning eller om jag
sitter för länge i samma ställning, bm tror det beror på foglossningar. Ett helvete är
rent utsagt men bara stå ut! Varmvatten flaskan är med mig överallt är det ända som
dämpar det lite grann.


Bild tagen i måndags v.18 (17+4)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0