..Tankar kring valvakan..

  • Kommer vi lyckas rösta ner alliansen och gå mot ett rödgrönt samhälle igen?
  • Kommer SD komma in i riksdagen och vad kan dom åstadkomma där?
  • Hur resonerar folk som inte gått och röstat?
Jag kan säga att jag inte är så politiskt insatt men jag röstar rödgrönt för att jag tycker att det
gynnar oss bättre här i norr plus att jag vill ha bort alliansen. Dock tycker jag verkligen att
människor är väldigt trångsynta när det gäller SD, jag tycker att dom tar upp viktiga frågor
som andra partier inte vågar ta tag i. Jag är lite kluven om vad jag ska tycka om SD men jag
smutskastar dom inte, jag tycker faktiskt att dom är ett parti man inte ska räkna bort utan ett
parti som kommer växa fram över, frågan är bara vilket parti som kommer vela samarbeta med
dom? Där är det nog ganska tomt, men kommer SD in i riksdagen så kommer det tas upp viktiga
frågor som jag själv tycker borde synas mer!

Kommentarer
Postat av: Sunna Katarina

Vad exakt är det för viktiga frågor SD har? Vad är det för gott med ett främlingsfientlighet? Det är okunskap, rädsla och idioti! Det är hög rasism! Det är bara positivt för Sverige när det kommer folk från andra länder som besitter kunskap och erfarenhet som inte vi har.

Är du emot fri abort och röstträtt för kvinnor? För det är bl.a det SD vill få igenom! Och det värsta, SD vill ha bort samer! SD VILL HA BORT SAMER!



Liselotte, jag älskar dig men snälla, förklara dig varför du sympatiserar med SD!



http://www.newsmill.se/node/12942

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-till-attack-mot-renagande-samer_1204465.svd

2010-09-19 @ 23:34:55
URL: http://sunnakatarina.blogspot.com
Postat av: Jana

Ingen vill samarbeta med dom för dom är smyrassar tycker jag. Nu vill dom bara stoppa invandringen visst det kanske kan vara ett litet + så att det blir mer jobb. Men vem vet med dessa människor, dom kanske vill helt plötsligt kicka ut halva befolkningen för att dom är inte hel svenskar? Tänk halva befolkningen är inte bara svenskar. Det finns många svenskar som ser ut att vara invandrare men är födda i sverige? Tänk på alla invandrare som har medborgarskap? Dom är nog knäpp i skallen så blir dom med medborgarskap utskickade också. Och då är inte Sverige stort alls. Jag kommer att skratta i ansiktet på dessa människor som röstade på SD och på folket som är med i detta parti i ansiktet och sedan spotta på dom när Sverige håller på och tuna bort. Och att dom vill ha bort samerna är också sjukt. DOM HELT JÄVLA STÖRD

I SKALLEN..Visst många verkar tycka att detta parti är vettigt men varför ? Dom minskar våld och brott, svenskar är lika våldsamma och brottsliga?



Det här kommer aldrig att fungera. Och att moderaterna vann och är också skit. Dom kommer absolut inte tänka på de gamla. Fyfan för vilket land vi lever i



Eller är jag helt bakom flötet ?

2010-09-20 @ 15:13:55
URL: http://ujmkl.blogg.se/
Postat av: sandra

ja det är en svår fråga vad man ska tycka om SD, dom vill ju ha bort 90 procent av invandringen. förbjuda abort efter 12e veckan. Som det ser ut idag så får man göra abort upp till 18 veckan, då med hjälp av kirurgi. Vilket kan orsaka massor med biverkningar för kvinnan. Jag håller med att vi ska ha fri abort, men jag tycker samtidigt som SD att man kan ha fri abort fram till den 12 veckan. Då gör man en medicinsk abort, som inte är lika "farligt". angående, invandringspolitiken så har jag en egen teori. För som de ser ut nu så skyfflas det in för mycket folk och sveriges landsting, kommuner, migrationsverk m flera hinner inte med att ta han dom dessa. Bättre ta in lite mindre invandrare om ge dom en bra start i sverige med full hjälp, inte skyffla in alla i en liten lägenhet och ge dom pengar. Hjälp dom istället, med att lära sig den svenska kulturen m.m. sen vill dom sänka skatterna för pensioenärer och ta bort vissa saker som alliansen har försett oss med, sånt som vi inte gynnas av. Men njae, jag skulle nog inte rösta på SD. Jag vill också ha en rödgrön regering!!! :)

2010-09-21 @ 16:04:09
URL: http://thinkinpink.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0