..Första turen med skidor och hund..

Skidturen med dexa gick riktigt bra över förväntan ;)
Dexa visste direkt att någonting var på gång när jag satte på henne selen, men int riktigt vad
promenerade ner med henne till spåret, och kopplade fast henne.
Man såg att hon var taggad som tusan men ändå kollade frågande på mej vad fan ska jag göra.
Jag började åka framåt och sa bara kom igen då gumman, hon fattade nästan direkt
hon stack iväg dock lite sakta men man kan inte förvänta sig så mkt mer första gången.
Hon sprang/drog medans jag hjälpte till, vi arbetade i ett jämnt tempo och hon tog t.o.m
uppförsbackar utan problem, när vi åkt ett tag med mkt beröm från min sida så började vi
få in ett högre tempo, man såg riktigt hur mkt hon njöt av att arbeta. Tycker jag och Dexa har
ett jätte bra samspel idag, vi lr rättare sagt jag ramlade gjorde två små vurpor, Dexa sprang
direkt och kolla så att jag int gjort illa mej, sedan när jag var uppe på benen så körde vi igen.
Vi har utvecklat ett litet indian tjut som hon går igång sjukt bra, när jag såg att Dexa började
bli trött och lessna lite så avslutade jag passet vart int sådära jätte långt.
Men lika bra att stanna när det går bra så det int utvecklas till någon negativ upplevelse.
Längtar redan tillsnästa tur, tror detta kommer bli en hitt för oss båda två och tror int det  kommer ta
länge innan hon fattar hela grejen, hon har redan fattat det viktigaste nu ska det bara finslipas :)

Tycker den högra bilden blev riktigt bra med tanke på att den är tagen med mobilen :)
Sötaste Dexa, älskar dej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0