..Ren jävla okunskap..

Jag kan inte bli annat än förbannad när man ser den här filmen.

Denna film är bildad på ren okunskap och idioti! Jag är inte renägare men att se någon
försöka smutskasta rennäringen gör mig så sjukt arg. Jag är ingen expert i ämnet men jag
har varit med och hanterat renar mer än en gång i mitt liv och vet vad det handlar om. Folk som
ser den här filmen tror att det är sådär renarna har det året om! Fel, renen lever fritt mesta delen
av året förutom dom få gångerna man samlar, märker & slaktar. Renen lever naturligt ute i det fria och
slipper leva i  fångenskap, trånga utrymmen & massproduceras som många andra djurarter måste
göra pga köttindustrin.

Renen utsätts för stress men vilket djur gör inte det? Det är näst intill oundvikligt, vi försöker
handskas med djuren på ett sånt naturligt sätt som möjligt. Om man ska minska problemen, ge
oss bättre möjligheter  att samla, skilja och sedan skicka på slakt på ett skonsammare sätt men ändå
försöka ge renen en sån naturlig miljö som möjligt. Jag vet ingen djurägare inom köttindustrin som är
så mån om djuret som renägare är, renen är inte bara ett köttstycke utan renen är en del av ett
kulturarv som vi vårdar, älskar och försöker bevara idetta sjukt industriella samhälle.


Så här svarar SSR med ett pressmeddelande om saken här
Länkar även till min kompis Katarinas blogg som också skrivit om detta här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0