..Inskolning, vaccination och feber..

Har varit lite dött på bloggen men har faktiskt priotera andra saker. 
Liiam började iaf inskolas i måndags och första dagen satt han mest bredvid mig och lekte
och intresserade sig inte allt för mycket för dom andra och på tisdagen började vi dagen med 
ett besök på bvc för ettårskontroll och vaccination och sedan for vi på dagis, där Liiam stack
iväg så fort jag släppte ner han på golvet, han var även fram till barnen och snodde nån leksak
och satt och tittade när dom lekte :) Men sen blev det ett litet bakslag som jag faktiskt misstänkte
skulle komma, han fick feber av vaccinet och det har hållt i sig till igårkväll och på hela gårdagen
hade han mer eller mindre ingen matlust så idag stannade vi hemma. Imorgon är det fredag 
sista dagen på dagis innan helgen och vi ska faktiskt dit, hoppas att Liiam fortsätter i samma 
anda som i tisdags :D  För man märker att han verkligen stormtrivs på dagis, i Tisdags så skulle
barnen sätta sig på ett led på golvet för att tvätta händerna innan maten och jag och Liiam skulle
klä på oss för att åka hem, vet ni vad sötungen gjorde han slet sig från mitt grepp och gick och satte
sig fint med dom andra barnen på golvet :) Där och då kände jag verkligen att det var rätt beslut att
sätta Liiam på dagis redan nu, han älskar ju att vara med andra barn och stormtrivs när det är mycket
som händer runtomkring han och hemma är det svårt att ge han all den uppmärksamhet och lek som
han kräver, det går inte ihop med alla vardagssysslor. 
 
Nu ska jag kavla upp mina ärmar för att städa undan i köket efter dagens bak av kanelbullar :) 

Kommentarer
Postat av: Melinda - Lycklig mamma till 3 killar ♥

Härligt att han trivs på sitt dagis =D Melvin är oxå på inskolning just nu och han verkar gilla det mer o mer :)


sv, Vill hellst inte testa vagnen för då lär jag få göra det varje natt ;)

Trevlig helg!

2012-10-04 @ 22:50:34
URL: http://karlekmedordochfoton.se/
Postat av: Camilia ...

mumma!

2012-10-08 @ 16:29:08
URL: http://camilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0