..Lurifix..

Godmorgon och om jag får säga det själv skönt att vara nykter!
Blev som sagt lite på lyset igår, skulle dricka upp det jag hade kvar slutade med att
jag var full före klockan tio på morgonen, usch. Helgen har iaf varit super trevlig,
även fast jag skrivit vad som hände lite på fredagen kan vi ta det en gång till.

Fredag: Jag fick skjus av V till gällivare där jag tog bussen vidare mot kalix,
jag var framma hos sötisarna ungefär vid tolv och då får vi och fikade på myggan,
mkt gott mkt gott :) Sedan bar det av till R´s jobb för att hans föräldrar fått punktering,
där stannade vi ett tag, innan det bar av mot S & R´s sjukt vackra hus, ligger alldeles bredvid
vattnet, svin stor gård och allt. Avis ohh jah! Sedan for vi bara å handla och sedan bar det av
till deras stuga, på vägen träffade vi en söt liten gamling som liftade, han hade systemkassen i högsta
hugg så vi trodde först att det var en alkis som kört onykter, men det var tydligen kopplingen
som hade farit för han, så vi plockade upp han och körde han hem :)
När vi kommit till deras stuga som låg alldeles bredvid vattnet, så började vi packa in allt och började
förbereda maten, vi grillade fläskfile och gjorde potatisgratäng :) Sen dök David och Josse och avnjöt
den underbara middagen med oss. Efter att dom farit blev det bastu och efter det var vi då så trötta
att vi somnade :)

Lördag:
Resulterade juh att vi vaknade ganska tidigt, vid käkade frukost och fixade oss, sedan bara det
iväg efter en skogsväg som ledde oss till kukkola, där var dom inte hemma så vi fortsatte till happis
där dom tydligen var å shoppade, jag och sandra kunde inte låta bli att slösa pengar så vi köpte
oxå lite grejer, jag köpte två tröjor och ett par jeans leggings. När vi shopping suget lagt sig så bar det
vidare till candy world och sedan in till finland på en kinaresturang där dom serverade sjukt god mat :)
Sedan for vi vidare till kukkola igen där vi drack lite öl, sedan vara bara att fara tillbaka till stugan
eftersom vi väntade lite besök, så när vi kom fram så kom J, M, M och barnen dit. :)
Vi hade marinerat älgstek tidigare på kvällen så det grillade vi och sedan åt vi det till potatisgratäng,
så sjukt gott det kan vara med pottigratäng ;D På kvällen blev det basta och grilla men innan grillningen
hade satt igång så hade jag somnat för längesedan :) Haha.

Söndagen: Bestod mest av en massa fnitter och bilresor.

Orkar inte lägga upp bilder nu, utan dom får komma i ett annat inlägg senare ikväll.
Nu har jag massor att göra och planera inför en kommande helg.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0