..Mitt 2009..

Januari
Det nya året började inte speciellt bra jag förfrös fötterna och kunde inte gå på en vecka.
Det var ett år sen en mkt speciell vän (ex) tog bort sig.
Testade på snowboard igen efter fyra års frånvaro klarade mej utan att bryta benen.
Var till Nattavaara körde mkt skoter & började åka längdskidor igen.
Åkte till ikea med fyra tokiga pöjkar, det var en minnesvärd dag.
17 januari var vi på fest träffade en speciell person och ett nytt äventyr började.
Umgicks väldigt mkt med sandra och festade.
Mådde sjukt dåligt, mitt hjärta var påväg att brista och jag sov knappt.
Jag skaffade mej en tatuering med min bästa vän.
Var väldigt mkt i renhagen och jobbade även lite i slutet av månaden.

Februari
Började den nya månaden med att jobba.
Det var väldigt mkt matningar i renhagen.
Jag gjorde en storstädning i morsans tvättstuga.
For till sjöfallet för första gången och monterade en massa möbler.
Jag blev förkyld till jokkmokks marknad, gjorde illa knät och fick därför tillbringa kvällen på krykor.
Jag umgick typ hela tiden med en underbar person vilket gav mej några nya bloggläsare.
Min lillasyster flyttade till porjus.
Jag sov nästan aldrig hemma nå mera och hemligheterna började.
Jag och Henrik gjorde slut och jag jokke umgicks 24/7.
Jag och jokke var till hans gamla lägenhet för att det var någon som skulle kolla på den.
Min kusin blev pappa :D
Var på sandras utflyttningsfest och fick en dörr i skallen.
Jokke skaffade en blogg måste vara årets händelse.
Var till boden å hälsade på min kusin super kul.

Mars
Började mars med världens underbaraste fjällresa :D
Insåg att jag var kär igen!
Flyttade till Renhagen :)
Var på min syrras inflyttningsfest med ett glatt gäng.
Var på min fasters andra bröllop.
Upptäckte en ny typ av frihet och jokke gillade den nya fågeln vid fågelbordet
Jag och jokke var mest ute hela dagarna fiska och körde skoter
Fick vara med om en bullätar tävling, var verkligen spännade.
Gick på gve marknaden med Jokke och hälsade på hans ex Anne.
Vi var ute ännu med med skoter och sacko bus följde med
Skaffade en vip blogg
Bakade en jävla mass och var på mina småsyskons födelsedags kalas.
Badade badtunna och matade renar
"Farfar" åkte in på operation : /
Började bli galet less på snabbmakaroner & småköttbullar :D

April
Vi var på min morfars 70 års kalas
Jag & Jokke åkte upp till fjälls och firade påsken med hans släkt *underbart
Promenerade från Renhagen till Porjus
Syrran kom på myskväll i Renis med bastande å grejer.
Ronja & Julia var i Renhagen allt oftare så vi fick leka barnvakter
Var och hälsade på sötisarna i Jmk hade int varit dära på länge
Jobbade även en hel del

Maj
Vågade berätta för Henrik att jag och Jokke var tillsammans
Älsklings sacko fyllde år
Jokke fick agera spindeljägare mest hela dagarna
Jag slutade skriva i vip bloggen och delade nu med mej av min & Jokkes tillvaro
Var till Jokkmokk en sväng igen å det var mkt roligt.
Min mamma fyllde år och jag lagade födelsedags middag
Jag började spana svanar mest hela dagarna
Nivis pivis fyllde ett år så vi var på hundkalas
Jag & Jokke var barnvakt igen, vi tillbringade dagarna på älgsafari
Vår städningen började och det var galet äckligt
Sacko & Tjorven drog ut på äventyr allt oftare *mysigt
Jokke bjöd mej på pizza och vi sköt in bössorna
Pontus & Elin bjöd på årets första grillning mkt gott :D
Min pollen allergi började men solen var äntligen här
Jag bakade en jävla massa och Jokke blev choklad galen
Jag målde pallkragar och hjälpte att tvätta båten
Hämtade en moped och trimmade den
Jobbade, jobbade & jobbade

Juni
Blev allt mer fisketurer med syrran, jokke & co
Var på 45 års fest i stenudden *trevligt värre
Ella lämnade jordelivet och for till änglarna
Jag köpte ett akvarium och fiskar
Umgick allt mer med katti och vi hade det super trevligt
Festade och hade as kul under MS Meet
Beställde twilight böcker och blev fast
Två av mina barndomskompisar försökte ta livet av sig :(
Hade svinigt kul under kirunafestivalen och fick åka ambulans
Gick på mitt sommarvik

Juli
Jokke fyllde år och födelsedagen tillbringades med han :)
Min allergiutredning startades.
For på galet kul fest i gve med pöjkarna
Båt äventyr var en vardag :D
Umgicks med Katti i stallet och hade en hel mysig dag med syrran
Jobbade som tusan mest hela tiden
Badade badtunna med tjejorna och hade det hel mysigt
Hade en perfekt födelsedagsfest med dom bästaste :D
Jobbade, jobbade och jobbade

Augusti
Jag fick mina provsvar och där började helvetet
Jag och Katti fotade och körde moped i ösregn :D
For ut med båten och fiskade som aldrig förr
Plockade blåbär och gjorde årets första blåbärspaj.
Umgick med ögonstenarna i massor och njöt av livet
Var på blåbärs äventyr med lillsyrran och hade en galet kul dag.
Umgick med Jokke mest hela tiden och blev sjösjuk för första gången
Hade läst ut twilight serien å den är as bra
Jobbade en massa
Jag, Jacke & Jokke drog ut på en oförglömlig fisketur utan napp
Var en jävla massa morgon & kvälls span med bilen
Jag & Katti hade myskväll :D
Var på Jokkmokks marknad var kul slutade dock med bilfärd till renis
Bilder från helgerna hade man ett gott skratt åt

September
Åt världens godaste rip middag
Fick uppleva hur det känns att ha en snusdosa i trosorna
Byggde ett båthus/skoterhus
Jobbade
Jakten började
Jag, Ola & Jokke for å hämtade en bil det var en rolig resa
Jag tvingade min syrra att laga mat åt mej de resulterade i att hon brände ögat
Jobbade mkt natt det var rätt skönt
Jag & syrran hade en heldag med shopping i Gve
Var äntligen ledig så man fick tillbringa lite mer tid i Renis
Blev tokig i Annes katter men galet kär i lill kissen
Katti kom förbi mej när jag jobbade natt och vi hade det galet trevligt
Jag och Katti hade myskväll
Berättade till Katti att jag kysst hennes bror och vart arg
Beställde en biljett till Göteborg & Kalmar
Tillbringade sista natten i Renis innan det bar av firade även Jana
Var i Göteborg och dagarna med Simpus var underbara

Oktober
Var fortfarande i Göteborg och var på galet roliga fester
Träffade en massa nytt roligt folk
Åkte till Kalmar och träffade Johan som jag saknat som fan
Vi festade och Honken kom oXå ditt dom gav mej en oförglömlig kväll
For tillbaka till Simpus i göteborg och hon drog med mej till Tjörn
Sista dagarna vart det en jävla massa festande
Kom hem till norrland vars det var en jävla massa snö
Var kattvakt och njöt av livet.
Var till Piteå och hade galet kul
Fick en allergichock och hamnade på vårdcentralen
Var på shoppingtur te luleå med Emma & Lovisa roligt som fan
Halloween var oförglömlig jävligt kul hade vi.


November
Lagade min första soppa för året den vart god!
Började jobba igen när dom fick höra att jag kommit hem
Hämtade lite av mina grejer i Renis slutade med att jag hamnade där på kvällen oXå
Klint kom och hälsade på hade inte träffat han på två år
For till Jokkmokk å tränade med tjejerna några gånger, började även åka skidor igen
Världens sötaste M var hära och vi hade filmkväll
Hemligsmakeri, hemligsmakeri
Var 9 år sen min kära bror gick bort vi saknar dej
Sov int hemma så värst mkt
Jag var väldigt mkt på sjukhuset å hälsade på en bekant
Började umgås med Daniel var riktigt trevligt
Var te Älvsbyn och Luleå såg new moon med Malin
Var hundvakt till världens sötaste nivis pivis
Testade på spikmattan och nu är jag beroende
Följde syrran till sjukhuset för hennes "operation"
Jobbade även denna månad
Julpyntade och smakade glögg är beroende
Såg ut paradise hotel mkt bra :D

December
Allt hemligsmakeri blev allt hemligare
Bakade en massa julgodis *mumma
Såg flickan som lekte med elden med sötaste somnade gott som fan
Var på lillasyster lucia
Var å festade i jmk under lucia roligt som fan
Var till gällivare träffade hemlig person och fick magont
Handlade julklappar & slog in en massa julklappar
Var på renskiljning i -20
Hamnade i Jokkmokk igen å det blev såklart fest fast bara jag & Malin
Träffade världens gulligaste Joel
Tog hand om en renkalv men den överlevde inte
Firade jul & juldagarna med underbaraste kunde inte haft en mer perfekt jul :D
25/12 for å festade i Jokkmokk igen, galet kul :D
Sov men en söting på natten
26/12 Dagen efter blev det festa med tjej gänget i gve var galet kul
Träffade en rolig prick på krogen
Hade bakis dag med katti och det var kul :P
Sedan har jag inte gjort så mkt annat än att jobba och planera nyår


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0