..Medlet som gör dig brun, smal - och kåt..

Låter som värsta dröm grejen juh ;D
För vissa, jag är redan smal & kåt så de räcker, men lite brunare skulle jag gärna vella vara.
Men då ligger jag hellre å steker i solen & i solariumet än att ta nått sånt dära.


Medlet som gör dig brun, smal - och kåt

Men läkare är skeptiska till nya mirakelhormonet

Brun, smal och kåt.

Det sägs hormonet Melanotan göra dig.

Men läkare avråder från användning.

Injicera Melanotan i huden och så småningom sägs du bli både solbränd, få mindre aptit och öka sexlusten.


Fem dagars kur

- Jag hade erektion i två timmar efter att jag satt den första sprutan. Det är därför man ska ta det först på kvällen, säger norske Niclas Remsøy, 23, till VG.

Niclas och Martine Remsøy, 20, har gjort en femdagarssprutkur och är nöjda med resultatet. De är brunare och mindre hungriga. De fick tag på Melanotan från en kompis som studerar i Australien. Där kan man få det på recept.

- Jag vet att man kan få tag i det via internet, men det skulle jag aldrig göra. Då vet man inte vad man får, säger Niclas. Ämnet är inte godkänt av det svenska Läkemedelsverket, men det är inte förbjudet att använda det.


Okänt i Sverige

En rundringning till Läkemedelsverket, läkare och urologer visar att ingen i Sverige verkar känna till Melanotan.

Mats Berg, överläkare och verksamhetschef på Hudkliniken Sörmland, har därför på uppdrag av Aftonbladet läst några utländska vetenskapliga artiklar om det. Han är skeptisk.


Inte oroliga

- Jag skulle definitivt avråda från att använda det. De flesta hormoner har någon sorts biverkningar. Det kan ta lång tid innan man upptäcker dem, säger han.

Men Niclas och Martine Remsøy är inte oroliga över negativa effekter utan litar på den utländska forskning som har gjorts. Och de spenderar gärna 2000 kronor om året för att bli bruna utan att ligga i solarium.

- Och jag är mycket kåtare än förr och saker och ting sker mycket fortare. Men det är inte plågsamt, säger Niclas till VG och flinar.




MELANOTANET ÖKAR LUSTEN

  •   Melanotan är ett syntetiskt hormon som utvecklades i mitten av 80-talet i Arizona.
  •   Målet var att uppnå solbränna utan att vistas i solen.
  •  Det ska öka sexlust och reducerar aptiten. 
  •   Ämnet finns inte i pillerform utan måste injiceras.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0