..Brachy..

Just i detta nu ligger jag i sängen och genomlider en brachy (invärters strålning) det är inte alls lika hemskt som det låter, men fortfarande obehagligt! Tur dom är generös med smärtlindring.

 Tidigare idag blev jag sövd, för att sätta in implantat i livmodern och livmodertappen, det är det som i sin tur gör att jag kan strålas invärters. Invärters strålning är mycket mer effektivt än utvärters och centrerar strålningen till området med cancer och påverkar därför inte dom andra organen i kroppen lika mycket och det betyder mindre biverkningar. Blir sängläge i ca 10 timmar och under den tiden får jag vicka på tårna, röra armarna och huvudet, men inte så mycket mer än så. Det är kateter och fasta från föda för att slippa toabesök, då det inte går att komma upp. 
Tycker det går bra än sålänge, trodde det skulle vara värre faktiskt 😊



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0