..En ny resa, en tuff resa..

En ny resa, en tuff resa, som precis tagit sin början!
 
Idag börjar en resa, som egentligen började redan den 18 okt, dagen jag åkte in till akuten
med smärtor i ryggen som var ohanterliga. Jag trodde det var foglossning men på akuten hittade
dom 
en tumör i buken på mig, den var den som orsakade smärtan och efter det har många
prover tagits och undersökningar har gjorts. 
 
Men idag kom beskedet på provsvaren allvarlig livmoderhalscancer som spridit sig till buken
, jag vet inte vad jag ska säga, cancern kan jag tackla men det är så mycket mer runt
omkring som gör det sjukt jobbigt. Jag måste fatta ett beslut, ett beslut jag inte vill ta!
Vill jag ha behandling måste jag avsluta min graviditet, ta bort ett barn som jag burit i över
3 månader!  Å väntar jag med behandling, kan det sprida sig till fler ställen i kroppen och mitt
utgångsläge är redan allvarligt. Det är inget lätt beslut, hur mycket jag än funderar kan jag inte
bestämma mig, känns som att jag väljer mellan mina barn jag har och mitt ofödda barn. 
Jag vill vara en mamma för dom barn jag har, följa deras resa genom livet och se dom växa upp,
samtidigt som jag även vill ge mitt barn i magen en ärlig chans för att få leva, men riskerna om jag
genomgår graviditeten och väntar med behandling är att jag kanske lämnar 3 barn utan mamma. 
 
Hur motiverar man sig själv till att ta bort ett fullt frisk barn, hur lever man med smärtan och sorgen
över att ha förlorat ett barn och hur lever man med ett sånt beslut resten utav sitt liv utan skuldkänslor?
Det här kommer som sagt bli en väldigt tuff resa, men jag ska göra mitt bästa för att ge cancern en 
rejäl jävla fight, för över mig ska den inte få vinna! Frågan är bara hur mycket jag är beredd att offra
för att bli frisk?
 
 

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Men fy så hemskt ❤️ förstår att de är ett tufft beslut ni måste ta men ni kommer nog fram till nå som känns okej ändå ❤️

2015-11-05 @ 20:35:34
URL: http://magdalenaledin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0