..Städning..

Idag på eftermiddagen var jag helt slutkörd, jag var tom av energi p.g.a. förkylningen,
å svärmor bjöd ner oss på middag men jag kände att jag inte orkade fara, men jag skickade
sms om att Liiam gärna vill ha köttsoppa, fick till svar att hon kunde hämta honom. Sagt och gjort
hon kom och hämtade Liiam och jag tänkte att jag skulle ta till vara på det underbara tillfället som
just dykt upp, så trots att energinivån var lika med noll började jag städa hela lägenheten!
Å jag kan säga att jag hade glömt bort hur kul och fort det går att städa utan en unge hängandes
efter sig i benet eller någon som plockar ur saker snabbare än jag hinner plocka in. Fick så otroligt
mycket gjort under dom timmarna Liiam var borta och när han dök upp i dörren så höll jag just på att
dammsuga soffan och det jag har kvar av att städning av lägenheten är att dammtorka sovrummet.
 
Men som om det inte vore nog, min underbara svärmor har inte bara haft Liiam i några timmar, utan
hon har även badat han, eftersom jag råkade nämna att jag hade tänkt slänga han i baljan senare när
han kom hem. Såna små saker uppskattas till tusen, så när Liiam kom hem var det bara lägga han i
sängen och sen sov han. Så har haft massor med egentid såhär på kvällen och den har jag spenderat
framför tv:n, men nu innan jag ska lägga mig ska jag göra en sista kraftansträngning och hämta in
sängkläderna som är på vädring, sätta på nya sängkläder och hänga upp tvätten. Sov gott och dröm sött!

Bilden på min trötta och snoriga son är tagen för någon vecka sedan.
 
Måste bara tillägga att jag älskar mössan som Liiam har på sig, det är Thomas gamla mössa.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0