..Stå på er..

Lillknodden har haft jätte mycket problem med magen sedan vi började med järndropparna
vid sex veckors ålder, han har fått så sjukt mycket magknip så att han ligger och vrider sig
och skriker av smärtan. Han vrider och piper också även fast han sover, vilket gör att han
sover väldigt oroligt och det gör i sin tur att han mesta dels är trött och då orkar han inte amma
lika länge som förut och då får han inte i sig det han behöver å när han inte får i sig tillräckligt med
mat så blir han ännu tröttare och sen går han inte upp tillräckligt i vikt, så allt är en enda ond cirkel.
Jag tycker även att han blivit mycket smalare i ansiktet på en vecka och när man själv reagerar på
det som mamma fast man ser sitt barn varje dag så var det ingenting att fundera över.

Så jag ringde till barnmottagningen igår för att jag hade fått nog! Läkaren skulle ringa upp mig samma dag
eller idag, han ringde inte igår så i morse så ringde jag till bvc för att försöka få tag på någon där som tog
tag i saken, jag förklarade ärendet och stod på mig vilket slutade med att dom faktiskt fixade en tid åt mig
samma dag med barnläkare och allt. Där borta vägde vi lillknodden och det visade sig att han  endast gått
upp 10 gram på en vecka istället för 250-300 gram som han brukar, han hade dock växt 2 cm. Så läkaren
och jag kom fram till att vi skulle testa vara utan järnet i 1 vecka och att jag sedan på Tisdag ska komma
till barnmottagningen så vi får kolla igenom han ordentligt.

Jag märker redan nu skillnad, lillknodden är inte alls lika orolig som tidigare, bara hoppas det vänder nu
och att lillknodden återfår sin energi igen. Till alla mammor där ute, känner ni oro för att något inte
står rätt till så stå på er, för oftast finns det en anledning till att man känner som man gör!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0