..Vecka 24..

Pyret: Väger nu ca 600 g och är ca 21 cm lång, nu börjar det bli trångt där
inne i magen. I den här veckan börjar nästa viktiga utvecklingsstadium
av din bebis hjärna, balansorganet i innerörat har utvecklats och redan
uppnått vuxen storlek, så nu vet pyret vad som är upp och ner.
Jag känner juh av sjukt mycket rörelse under dagarna, sparkar och buffar
mest på vänster sida, vissa gånger sparkas det så hårt att man blir helt öm!
Jag har även börjat se när bebisen vänder sig, hela magen rör på sig, ser
ganska så roligt ut :)


Bild lånad av babycenter

Jag: Livmodern mäter mellan 22-25 cm är mäter ca 4-5 cm ovanför naveln.
Du kan börja känna av ryggvärk nu, har du starka magmuskler sen för klarar
du dig bättre. Många kvinnor använder nu en graviditetsgördel som stöd, (jag
gör det och jag tycker det är sjukt skönt) Det kan dra och smärta runt livmodern
och ibland ner mot ljumskarna, jag känner av det ibland men inte så ofta.
Många kvinnor drömmer ofta livliga drömmar just nu och jag kan säga att jag har
drömt sjuka & livliga drömmar under hela graviditeten! Annars då, jag tror den här
veckan kommer gå ganska bra, har fått tillbaka min energi och känner en helt
annan ork. Jag har även gått upp mina första graviditetskilon så nu är jag 2 kilo
tyngre, ni ska bara veta vad jag längtat efter dessa kilon, är så sjukt lycklig just nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0