..Glömde ni kondomen..

En sak som jag stört mig på jävligt länge är folks kommentarer, hur folk har mage
att vräka ur sig saker som, var den planerad?, glömde ni kondomen? Jag tar mest illa
vid mig när folk kommer fram till en och tar för givet att den var oplanerad! Jag förstår inte
vikten vid att veta det, det har väl ni tamefan inte med att göra.

Folk som tar gör givet att pyret är oplanerad och höjer på ögonbrynet när man säger att
så inte är fallet borde kanske ta sig en funderare. Visst vi har inte varit tillsammans särskilt
länge men varför skulle ungen vara mindre önskvärd? Å vad i alla världen får er att tro
att risken är större för att vårat förhållande inte ska hålla!? Det är ingen garanti att förhållandet
håller bara för att man vara tillsammans en längre tid och det gör inte heller förhållandet till
något bättre och det gör en absolut inte till en bättre förälder, det gör inte heller ungen friskare,
bättre eller lyckligare.

Jag har även märkt att det är mer acceptabelt för folk som blir gravid med ett one night
stand och behåller ungen än två personer som varit tillsammans en kortare tid och väljer
att skaffa barn, jag kan inte förstå varför det ska vara så fel att vilja ha barn tidigt i
ett förhållande?
Om två personer vill ha barn och är redo för det ser jag ingen anledning med
att vänta, jag skulle snarare säga att det tär på förhållandet att vilja ha barn men väntar med
att skaffa det för att alla andra ska tycka att det är okej.

Nähe för er alla som undrar, pyret är ingen "olycka" som ni så fint kallar det, pyret är i allra högsta
grad planerad och önskvärd. Å till alla er som höjer på ögonbrynet, var inte så jävla snabb på att
döma, folk är inte sämre bara för att dom väljer en annan väg än er och till alla andra människor som
väljer att gå sin egen väg, var stolta över att ni vågar göra era egna val i livet.

Kommentarer
Postat av: Tove gravid v24

Det här inlägget träffade mig rakt i hjärtat, känner precis som du! Fast jag har mest fått höra skit för vi berättade redan i v7, men det är ju upp till var o en, precis som när man vill skaffa barn! Håller med dig fullt ut, o ibland kan folk verkligen vara helt dumma i huvudet. Kram!

2011-06-10 @ 21:53:55
URL: http://nevani.blogg.se/
Postat av: Megan/Knitting Angel

Oavsett om man har varit tillsammans länge eller inte är en kommentar om bebisen är oplanerad inte kul. Jag och sambon har varit tillsammans i över 8 år och har också fått frågan om det var en olyckshändelse. Vi får visa att vi är bra föräldrar ändå trots sådana kommentarer.



Kram Megan/Knitting Angel

2011-06-12 @ 20:43:08
URL: http://langtanpyret.blogspot.com
Postat av: Cecilia. Mamma till Lova 2 månader <3

Håller verkligen med dig! Tack för detta inlägg, något som jag verkligen behövde läsa. Att någon annan också kände exakt som! Är det planerad, är en otroligt oförskämd fråga, vad spelar det för roll? Som om bebisen skulle vara oönskad, som om allt vore ett misstag. Man blir så ledsen!

2011-06-13 @ 12:08:19
URL: http://ceciliamaria.blogg.se/
Postat av: Katti

you go girl, stå på dig och var stolt :)

2011-06-14 @ 09:55:40
URL: http://sunnakatarina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0