..Inga fosterrörelser..

Hade inte känt nå fosterrörelser på hela dagen idag och ni som läser min blogg vet
att pyret är en riktigt aktiv rackare. Hade försökt med allt för att få lite respons dricka
kallt vatten, äta nå sött, byta ställning, puffa på magen, sätta nått på magen, spela
musik osv
men absolut ingen rörelse. Så nu ikväll vid tio tiden när jag inte känt nå
rörelser börjar jag bli orolig, så jag ringer in till förlossningen för att rådfråga, dom tycker
jag ska komma in på en gång för att köra en ctg-kurva. Hoppar i kläderna och börjar knalla
till lassa, när jag väl är där så sätter hon ctg på magen, vi får inte hjärtljuden på en gång,
skönt! Hon säger att jag ska ligga där i ca 15 - 20 minuter för att övervaka, så låg där och
kände hur jag blev lugnare för varje hjärtljud. När pyret sedan upptäcker att det är nått på
magen så blir det full rulle där inne, pyret börjar sparka i ctg så hela apparaten sprakar,
sedan blev det lugnt igen och sedan sparkas det och har sig där inne, skönt med lite rörelser.
Efter ca 40 minuter kom hon in igen, dom hade tydligen haft mycket att göra, så hon tar bort
den och säger att det bara är att ringa om det är nått, hellre en gång för mycket än en gång
för lite, innan jag går passar jag på att fråga vad hjärtljuden legat på och dom har legat mellan
138 & 140 hela tiden, skönt att allt var bra och skönt att kunna pusta ut igen, dom där bebisarna
kan verkligen skrämma en. Man börjar oroa sig direkt man får veta att man är gravid och sedan
varar det hela livet ut, så kanske dags man vänjer sig.


Förresten eftersom hjärtljuden låg mellan 138 & 140 och har legat där i mellan varje gång jag
mät hjärtljuden, max 141 så kanske min känsla över att det är en pojk stämmer, återstår att
se om 3 månader :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0