..Min favoritfödelsedag..

Varje födelsedag brukar bjuda på speciella minnen.
men min favoritfödelsedag måste ändå vara när jag fyllde 18, jag åkte till Gällivare
för att köpa färg till mitt rum jag skulle måla om, eftersom alla mina kompisar hade sagt
att dom var upptagna med annat och skulle på pdol. Jag satte mig då på bussen för att
köpa färg brunt & vitt, efter att jag köpt färgen ville jag ta bussen hem för att börja måla,
men det fick jag inte. Jag skulle umgås med min moster och åka till Porjus med henne, hon
skulle komma och äta tårta för att jag fyllde år. När vi satt hos min moster ville hon att vi skulle
gå upp till grannen, hon skulle låna lr hämta något. Å helt plötsligt så tar grannen fram en tårta
med mitt namn på, sen skulle vi åka till Porjus, moster, min kusin & hans pappa. Jahapp tänkte
jag ska alla äta tårta. Kommer ihåg att jag satt och höll i kartongen hårt fall om det skulle komma
nå gupp. När vi kom in på gården tyckte jag att bilarna stod så konstigt parkerade, men reagerade
inte mer på det, vi körde mot baksidan, jag såg att mamma satt upp björkris och ballonger,
å jag tänkte bara åhh vad gullig hon är, hon har gjort så att det ska kännas som att jag fyller år
när hon är på jobbet, sedan börjar jag gå upp för trappen med kartongen med tårtan i och
helt plötsligt flyger dörren upp och jätte många av mina kompisar kommer ut och skriker GRATTIS,
min första reaktion var att släppa tårtan gömma mig bakom bilen och skrika vad fan gör ni här jag
ska juh måla mitt rum! Dom skrattade bara, sedan vare på med party hatt, en drink i handen,
duscha och byta kläder, sedan vare fest hela kvällen!

Nu i efterhand kan jag inte fatta att jag har varit så korkad, jag borde ju ha förstått,
men några såna tankar hade jag faktiskt inte hehe jag var väll ung & dum :)



Nästa ämne detta ångrar jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0