..Vecka 22..

Pyret: Väger ca 400g och är 19 cm lång. Ögonlocket täcker hela ögat, ögonbrynet
har växt fram och naglarna har vuxit så att det täcker fingerspetsarna.

Lungornas luftrörsträd förgrenas och lungblåsorna utvecklas.


Bild lånad från babycenter

Jag: Livmodern har vuxit ytligare och mäter ca 20-23cm från blygdben till topp,
man kan själv känna den några centimeter ovanför naveln. Jag känner att min
livmoder slutar ca 2 cm ovanför min navel.
Många börjar känna sig bekväma med graviditeten vid den här tidpunkten, hör man
till de kvinnor som trivs just nu är det inte ovanligt att sexlusten kommer tillbaka
(om du fått minskad sexlust tidigare i graviditeten) Annars denna vecka är jag svin
trött och har börjat få jävligt ont i ryggen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0