..Vecka 19..

Pyret: Mäter denna vecka 15 cm lång och väger ca 250g. Tänk att
bebisen ska bli nästan 15 gånger tyngre när den ploppar ut.

Naglarna har växt fram, ögonbryn & hår på huvudet är synligt.
Precis du tycker bebisen om söt smak, sprutar man in sockerlösning
i fostervattet dricker den dubbelt så mycket som annars.

Ett tips är att äta bananer till mellanmålet, eftersom det innehåller fibrer,
vitaminer, mineraler & fruktsocker som ger långvarig energi

Bild lånad från babycenter


Jag: Livmoderns topp kan kännas precis under naveln och den väger
va 320gram och innehåller ca 4 dl vätska, allt tillsammans med moderkakan
och din bebis väger ca 1 kilo. Resten av det som man ökat i vikt är sånt som
kroppen räknat med att du ska behöva för att skydda dig & din bebis efter att
den fötts. Jag har dock fortfarande inte gått upp ett enda kilo utan jag har faktiskt
gått ner i vikt sen förra veckan och då väger jag mig alltid på morgonen efter att
jag tömt blåsan, har kräkts några gånger under förra veckan så det kan beror
på det samt att jag åkt på magsjuka nu. Hoppas bara inte jag går ner mer i vikt
denna vecka, eftersom jag har så jävla svårt att gå upp dom där kilorna.
Jag har även börjat sova lite dåligt igen, vänder mig ganska mycket nu förtiden svårt
att hitta en bra sovställning men jag behöver iaf inte gå upp och pissa på natten men
kring sju tiden kliver jag alltid upp, det är max gränsen!

Annars får vi se vad som väntar denna vecka, kan hända att jag fyller på lite mer
här om det dyker upp eller ändras nått i min kropp :)


Bild tagen idag v.19 (18+4)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0