..Gudomligt gott..


Ingredienserna: Fläskytterfilé, skinka, tomat, persilja, potatis, paprika, purjolök, vitlök, gullök,
vispgrädde, mjölk, svartpeppar, basilika, grillkrydda & ost.


Filén längst in, kryddat med salt, svartpeppar & grillkrydda
, stekt alla sidor i ca 2 min.  Filén ytterst
skurit en skåra i mitten, stekt den ca 2 min på alla sidor, hackat fyllningen, persilja, skinka, tomat och
kryddat med basilika, svartpeppar och salt. Blanda och tryck in allt i skåran, snöra ihop den och in i
ugnen ca 35 min på 225 grader.


Lagt lager på lager, potatis, lök blandning, ost, svartpeppar, salt allt 3 lager avsluta med potatis längst upp
sedan äre bara hälla på 2 dl mjölk & 3,3 dl vispgrädde. Sedan fick potatisgratängen var inne i ca 2 timmar
men gissar på att i en vanlig ugn så skulle den behöva vara inne 1 timme & 15 min.


Färdiga resultatet, dock en dålig bild, men det var gudomligt gott :)


Kommentarer
Postat av: cammie

oh gott det såg ut :)

2011-04-14 @ 20:57:36
URL: http://tuschaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0