..Att ta avstånd..

Hur länge orkar man stå ut? När man bara får skit kastad i ansikte över små saker,
när man ställer upp och folk bara är otacksamma, när man verkligen finns där när
dom går igenom svåra tider. Det är jävligt svårt att sätta ner foten och säga att man
har fått nog, att man inte orkar svälja mer och att den där sista droppen fått bägaren
att rinna över och att man nu inte orkar mer. Jag kom till en sån punkt idag, där jag
inte orkar ta i mot mer negativ energi från den personen, där jag kom till insikt att jag
förtjänar att bli behandlad bättre än såhär, jag förtjänar inte att behöva höra såna där
saker från en person jag alltid ställer upp för.

Men idag gör det så jävla ont att sätta ner foten, att ta avstånd från en av dom personerna
man värdesätter högst, en person som nästan alltid funnits i ens liv, men jag känner att jag
måste för jag har verkligen fått nog. Det ryms inte en enda droppe till, jag är ledsen!
Å den här gången ska jag vara stark, jag ska ta avstånd så länge det behövs för att det
ska ske en förändring, för jag förtjänar bättre än det här. Jag klarar inte av att bli behandlad
på det här sättet från dig, det påminner mig för mycket av all annan skit jag måste ta från
någon annan vi båda känner mycket väll.


Det är med smärta & sorg i hjärtat jag säger hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0