..Lycka för mig..

Lycka för mig är dom små sakerna som gör livet värt att leva, en varm kopp choklad,
gjord på 70% choklad framför en film och en massa tända ljus som omger en.

Det njuter jag av just nu medans jag skriver, jag älskar att hösten är här, äntligen!

I Norge hade jag en massa underbara dagar precis som vanligt, jag längtar redan tillbaka.
Såg ett reportage därifrån idag och då värkte det verkligen till i hjärtat jag vill dit och
helst nu, men nu ska jag vara hemma några dagar och fixa med lite grejer, jobba, umgås
med vänner, läkarbesök osv.. Idag har jag jobbat 9,5 timme min kropp fick verkligen en
chock när jag klev upp klockan sex, ungefär den tiden jag gått och lagt mig vid den senaste
tiden. Ja det var verkligen en rolig dag på jobbet idag, det har varit storstädning så alla
vårdtagare skulle till PRO så att dom kunde rusta och städa där borta ordentligt. Jag och en
arbetskollega följde med och vi hade det jätte kul massor med skratt och god mat :)
Är skönt att jobba igen jag har saknat det, jag har saknat alla goa tanter & gubbar med
sina rynkor som berättar sina livshistorier om & om igen :D Härligt att vara tillbaka, fick mig
ett gott skratt idag när jag var inne hos en vårdtagare. Jag står vid tv och ska slå på nyheterna,
han kollar på mig och säger att jag är som en skönhet från ovan och jag kollar på han och
säger sluta nu svamla, då kollar han på mig och säger du borde ta dig en titt förbi den där
spegeln, den ljuger aldrig :D Ja han är bara för go som vanligt! Ne det ger mig otroligt mycket att
vara där, jag älskar all värme & respons man får inom vården, lycka, lycka lycka! Jag hade inte
kunnat tänka mig att jobba med något annat, inte just nu iaf. Nu ska jag ta och avnjuta min choklad
och fortsätta njuta av tystnaden som omger mig slog nämligen av tv:n :D Snart väntar sängen
och gud så skönt det ska bli och sova, längtar till jag får falla in i drömmarnas land :)

Älskade höst & älskade Norge! :)

Kommentarer
Postat av: Sunna Katarina

Åh nu blev jag sugen på choklad, ska gå och göra en kopp nu på en gång :D

2010-09-16 @ 21:40:34
URL: http://sunnakatarina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0