..Tryggt förvar..

Snart är jag hemma i Porjus i tryggt förvar *hehe ;)
Är fortfarande kvar i Jmk på hotellet bussen går på ungefär om en halv timme så då blire
att fara hemåt, vilket ska bli riktigt roligt få träffa E & V igen, som jag längtat!
Helgen har varit riktigt bra, med grejer att göra nästan hela tiden.

Fredag: Kom jag som sagt till jmk, satt ute i solen med tjejorna och tittade på när Lovisa
matade en katt med glass lr vad det nu var, nått med dumle i iaf. Sedan for vi och handlade
och sedan blev det systemet, efter det började vi fixa oss och dricka. Sedan på kvällen var
vi Jag, Hans, Marcus, Linus, Emma, Rasmus, Malin och senare på kvällen kom Joel, Amanda
med co. Vi grillade Flintastek och till det serverades kall dryck, trevligt sällskap och potatis sallad.
För mej avslutades juh kvällen med sång och gitarr spelande medans resten av co drog på efterfest.

Lördag: Lördagen var dock lite lugnare, Jag, Emma och Malin gick över till stora hotellet och kollade
Hockey, nog för att det bara gjorde mej förbannad eftersom Sverige losade chansen till silver och guld.
Sedan så spelade jag och Marcus lite biljard, riktigt roligt även fast jag losade alla gånger, sedan satte
vi oss i bilen och drog en ragg, Jag, Marcus, Malin och Hans sedan joinade även Wille oss.
Raggen slutade med att till slut så hade vi värsta cruisingen i Jmk,  snacka om att det var mkt folk
som joinade vi var 17 bilar totalt i värsta raggartåget :) Vi fick snuten efter oss, var visst inte så
uppskattat att vi körde omkring i Jmk och tutade, men jävligt roligt var det, kring ett tiden samlades
alla bilar vid multiarenan där vi fick lite utskällning av snuten och efter det så började folk sticka hemåt
en efter en, vi var några som körde lite mer med sedan stack även vi. Vi drog hem till William och såg
film (youth in revolt) den var lite smått roligt och samtidigt sjuk. Kring fyra tiden så var vi hemma på
hotellet och där somnade tre slagna hjältar :D

Söndag:
Blev en slappis dag, vi låg och kikade lite tv till tre tiden då drog jag, Marcus, Emma och
Malin till Vuollerim för att träffa deras pappa, efter det plockade vi upp Rasmus och gled omkring i
Vlm tills vi var tvungen att fara hemåt. Hann hem till mitten av andra perioden och fick vara med om
att se Sverige ta ett brons och årets snyggaste time out :) Sedan så for vi och grillade på notudden
Jag, Malin, Marcus & Hans, blåste dock lite kallt, men det var gott med lite mat i magen :D
Sedan släppte dom av mej vid hotellet för att jag skulle se final matchen mellan Ryssland och Tjeckien
i mitten av halva perioden så joinade Malin mej, var en riktigt bra match Tjeckien spelade ett riktigt bra
spel och vann därför hela matchen, Ryssarna körde med ett oväntat fult spel när dom började inse att
chansen till guld nästan var borta, dom drog på sig ett gäng utvisningar, se värd match! Tjeckien förtjänade
verkligen sitt guld, även fast ryssland bara förlorat denna match i vm. Efter hockeyn drog vi ut å raggade,
blev att vi for till spegeldammen i Jmk, senare på kvällen låg vi bara och kikade tv tills vi somnade :)
I det stora hela en riktigt trevlig helg, måste göras om :D

Bjuder på bilder när jag kommer hem, tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0