..Så kallade vänner..

Har på senaste tiden fått höra av mina vänner att jag är den enda personen dom kan lita på,
det värmer väldigt mkt. Det har även satt igång en massa tankar i mitt lilla huvud.
När man lever i ett sånt hära litet samhälle ska man passa sig extra noga på vem man säger vad till
eftersom här känner alla, alla och folk snackar gärna skit om varandra för att dölja sitt eget.
Jag tycker inte att jag själv snackar så mkt skit, visst kommer det ut vissa saker ur min mun oxå
ibland men oftast så vågar jag stå för det oxå. Själv kan jag säga såhära att jag litar inte på någon
fullt ut inte ens på mej själv. Men däremot har jag en massa underbara vänner som jag kan säga nästan
allt till, iaf det som jag behöver säga för att kunna må bra. Nämner inga namn för dom få personerna
vet mkt väl vilka dom är. På senaste tiden har jag faktikst märkt vilka som verkligen är mina vänner
och vilka som ser en som ett andra handsval! Jag vet vilka som skulle ställa upp när jag behöver dom
och jag vet även vilka som oxå är riktiga egoister. Har även börjat fundera på att sålla bort dom
vännerna som jag känner att jag inte har något behov av, det är vänner som gör en besviken gång på
gång och jag har fått nog av sånt där. Vem behöver såna vänner inte då jag.

Ne men ta er en funderare, var ärliga mot dina vänner dom kanske inte förstår hur du känner, bättre
att ge dom en chans att förstå dej än att bara slänga bort dom på en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0