..Livet i korthet..

Mitt liv i korthet

Om jag nu minns något, har väldigt dåligt minne!

För 20 år sedan var jag två år gammal, livet lekte och jag for omkring hela dagarna utan byxor
och med ett plastsvärd i handen, gjorde jag inte det så hittade jag på en massa andra hyss med
min storebror och min pluttiga lillasyster på 7 månader.

För 15 år sedan då var jag 7 år, mina föräldrar hade varit skilda ett par år mamma träffade en ny kille.
Vi bodde på rallarrosen och jag umgicks mest med familjen Holstad, vi hade väldigt roligt. Mamma
och henne kille beslutade sig för att flytta till Nattavaara, så det gjorde vi. Där började jag i ettan å
lärde känna en massa personer som har sjukt stor betydelse i mitt liv :D Jag och Sandra var med varandra
jämnt! All vår vakna och lediga tid ägnade vi åt varandra och hittade på en massa konstiga lekar.
Vi umgicks även med en massa annat folk, efter gatan, hade cykelkurragömma, badade i pavva å en
massa andra saker där bara fantasin kunde sätta gränser :D

För 10 år sedan var jag 12 år gammal bodde i Vuollerim och hade det värsta året i hela mitt liv!
Men innan det värsta hände njöt jag av mina vänner, skolan, och den underbara tiden med min familj
som även den hade utökas, hade nu en lillasyster på 2 år och en snart ett år gammal. Men sedan
drabbades våran familj av det värsta som jag någonsin har varit med om! Min bror gick bort den
16 november, våran familj vart splittrad, alla försökte ta i tur i sin egen sorg och mitt liv var ett rent
helvete, men jag dolde så mkt av min egen smärta som möjligt för att slippa göra dom andra ledsna.
Jag fortsatte mitt liv och försökte ta en dag i taget.


För 5 år sedan 17 år gammal sökte in på omvårdnadsprogrammet och kom in. Började skola i Jmk,
Pendlade 10 mil med buss varje dag för att komma till skolan. Gick klart första året sedan flyttade
vi till Gällivare, med mammas nya kille. Njöt av sommaren, träffade en massa nytt folk och hade
då påbörjat min alkohol karriär. Festade i massor, åkte moped och levde livet. Började skola i
malmberget, där jag inte alls trivdes. Umgicks en massa med alexander klint som är en kille som alltid
kommer ha en stor plats i mitt hjärta!

För 4 år sedan blev 18 men slet mej inte ur min mammas bojor för det. Vi flyttade till Porjus och jag
bytte skola från malmberget till jmk igen, sjukt kul eftersom jag saknat mina gamla klasskompisar.
Träffade en kille i kiruna ett tag men det funkade inte pga ålderskillnaden, olika intressen osv.
Gjorde som alla ungdomar gjorde vid den åldern festade och njöt av livet. Började vikariera på
ålderdomshemmet/hemtjänsten i byn, trivdes som fisken i vattnet, kul med lite extra pengar.

För 3 år sedan började prata med en kille som skulle förändra mitt liv. Mitt första riktiga seriösa
förhållande :) Jag njöt av allt som hörde kärleken till och umgicks med vännerna. Jag gick bal och
hade en sjukt kul student, som gav mej en massa underbara minnen :D Killen beslöt sig att flytta
till Karlstad och jag planerade att jag skulle komma efter så fort jag var färdig med allt. Vikarie
på samma ställe men jobbade även extra som personlig assistent.

För 2 år sedan mitt ex tog livet av sig och jag flyttade till Karlstad i början av året. Levde livet
som "hemmafru"i våran tvåa träffade en massa nytt folk och njöt av att pröva vingarna utanför hemmet.
Vi hittade på en massa saker som den nya staden bjöd på, fester, shopping, fik och uteserveringar.
Var en sjukt underbar upplevelse att bo där. Var på en massa roliga grejer, vm rally, hockey,
en massa andra bil grejer, åkte till åmål för att fira halloween, såg den största snusen jag sett i hela
mitt liv! Jag åkte till göteborg ett fler tal  gånger både ensam och med henrik. Allt flöt på,
henrik slutade skolan och i dec flyttade vi hem till norrland. Jag och henrik gled ifrån varandra
men vi var fortfarande tsm. Jag umgick så mkt som möjligt med min familj och vänner
som jag saknat så sjukt mkt. Började vikariera på Pionjären igen :)

För 1 år sedan året började med att jag och henrik gick skilda vägar, jag bodde hemma hos min pappa
ett tag innan jag flyttade till mamma igen. jag gjorde min första tatuering och  jag träffade jokke,
vi blev tsm, vi tillbringade våran första tiden uppe i fjälls. Min faster gifte sig så jag var på bröllop
i boden. Jag jobbade även extra på pionjären. I mars flyttade jag in i renis eftersom jag ändå var där
hela tiden, så vi tyckte båda två att det var det bästa. Jag njöt av livet i bushen. I Juni for på
kirunafestivalen hamnade på akuten och jag & j gjorde slut. Jag och J umgicks fortfarande eftersom
vi hade väldigt svårt att sluta umgås. I oktober var jag less på allt som hade med Jokke att
göra så jag åkte till Göteborg en månad för att jag behövde komma bort. Jag festade som en
galning och umgicks med Simpus. När jag kom hem, for jag till J och hämta dom sista grejerna.
Vi var utan varandra en månad och sedan började vi umgås igen, jag blev sårad gång på gång, eftersom
j hade börjat dejta sitt ex igen. Jag hade svårt att släppa han så jag struntade i henne, jag å j firade
jul tsm. Jag åkte till murjek och fira nyår, det var en härlig upplevelse med en massa blandat folk.
Började dejta en annan kille som inte riktigt visste vad han ville, slutade med att vi slutade
träffas i mars 2010.

Nu bor jag hos min mamma, jobbar som tim vikarie på Pionjären i Porjus.
Jag är nykär och galet förälskad i min norrman, livet hade inte kunnat vara bättre. Planerar att
flytta hemifrån snart, för att jag måste :D Gillar att bo hemma :) Har hela sommaren planerad och
till hösten har jag ingen aning om vad som händer, det återstår att se. Nuet kan beskrivas med ett ord
LYCKA!


Vad hände för er för 20, 15, 10, 5, 4, 3, 2, 1 år sedan?

Kommentarer
Postat av: Hætta!

Hei hei jenta mi ;**

Var morro å lese det her, elsker deg kjære!! <3

2010-07-09 @ 19:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0