..Rattfylla med rullstol..

Läste igår i en gammal aftonbladet att en kvinna misstänks för rattfylleri alternativt vårdlöshet
i trafiken sedan hon kört omkull med sin elrullstol. Hon hade förts till sjukhus med ansiktsskador

och enligt polispatrullen hade hon varit kraftigt berusad, vilket även framgick av provtagningen.


Det första jag gjorde när jag läste det här var att skratta, skrattet ersattes med en massa tankar.
Vad ska dom göra ge henne böter? För dom kan knappast ta av en rörelsehindrad kvinna sitt
hjälpmedel! Haha tycker den här händelsen är hel skön den visar att denna kvinna tillåter sig
att ha kul, men samtidigt som det kanske inte är så smart att köra hem fören man nyktrat till.
Hade faktiskt kunna gå riktigt illa, hon hade kunnat skadat någon men då känner jag ändå So What!
Hon måste tillåta sig själv att ha kul, man lever bara en gång, hur mkt skada kan man göra med en
rullstol. Jaja nog äre tur jag inte har en elrullstol iaf, för vet inte om dom här tankarna är vettiga :)

Ska snart bege mej mot jobbet har en delad tur idag, sedan blire nog att promenera ner till festplatsen
och kolla in vad det är för folk som är kvar i byn. Har hört att öltältet ska större än det brukar i år.
Blir iaf att vara nykte vilket kommer resultera i att jag säkerligen inte kommer orka stanna allt
för länge där nere med en massa fyllisar. Men vi får se vad som händer, man kanske inte alls promenerar
dit för att man kommer att bli mygg och knott biten :) Annars brukar det vara lugnt när man dricker
alkohol då känner man juh inte av det före dan efter. Men som sagt vad som händer ikväll återstår att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0