..Busy day..

Var en hektiskt dag på jobbet tur att det lugnade ner sig något sådära på kvällen.
Efter arbetet så beslöt jag mej för att ta en promenad det ser ni juh i inlägget här
nedanför, var jätte skönt & Jana följde oxå med. Dexa njuter nog lika mkt som jag
och det bästa är nog att hon får vara lös halva vägen skulle jag tro ;)
Så skönt när man har en hund som lyssnar, som man vet kommer när man ropar och
gör som man säger. Hade hon int gjort det så hade man juh aldrig släppt henne heller.
Så skönt att vi funkar bra ihop, i början hade jag väldigt svårt för henne eftersom jag
ansåg att hon tog Akitas plats, hon har en väldigt speciell plats i mitt hjärta, hon var min ögonsten
vi klickade verkligen med varandra. Sen kände man den hunden utan & innan, hon var juh från våran
egen kull så man har varit ihop sen dag ett! Mer speciell hund får man leta efter hon har verkligen en grym
personlighet. Det är så trist att Akita & Dexa int funkade ihop hur vi än försökte så var de lönlöst!
Men min och Dexas relation håller iaf på att förbättras, men finns mkt kvar att jobba på men jag ser
det bara som en kul grej. Skönt att se hur samspelet förbättras och i morgon ska vi testa åka skidor
tsm, får se hur det går. Hoppas det funkar bra för det skulle vara super roligt.

Efter att vi kom hem så fixade jag en kopp varm choklad med mini marshmallows tror
det blivit ett beroende. Satte mej framför tv ett tag innan jag gick ner å slängde på
en tvättmaskin, måste komma ihåg att sätta in den i torktumlaren innan jag går och
lägger mej :) Efter det blev det då en efterlängtad dusch med peeling och hela kittet det
är så enormt skönt att sitta hära i sängen och veta att det kommer vara grymt skönt att sova inatt.
Tror jag ska spela lite poker innan jag somnar men det får int blir förlänge för jag ska upp tidigt i
morgon för att behålla dygnsrytmen plus att det kommer vare en dag med mkt på schemat ;)
Godnatt

Bilder på Dexa som valp & två bilder på ögonstenen Akita!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0