..Det finns alltid ett ljus i mörkret..

Hejsan, ni börjar väll bli vana vid mina nattinlägg : )
Fattar inte direkt varför jag trvis att vara uppe så mkt på natten, men det är då
jag riktigt känner att jag kan finna mej till ro, får inspiration och energi.
Min måndag började iaf med att jag vaknade klockan nio som planerat slog igång
datan och kollade fb, sedan klev jag upp gjorde gröt åt mej och ola.
Sedan så hoppade vi i kläderna och begav oss till renhagen där vi skiljde ut ett 10 tal ren.
Sedan så körde vi dom till skogs efter det så skulle vi flytta renar från en hage till
en annan, detta tog väll allt som allt ca 3 timmar så när jag kom hem så såg jag att det
började bli mörkt så tänkte ingen skidtur idag. Vilket var synd, men när jag ska ha med dexa
så vill jag att det ska finnas tid, vill inte känna någon stress så får bli i morgon.
Började iaf med maten istället slängde ihop lite korvstroganoff dukade och satt och åt
middag med familjen alla förutom mamma som ingen vågade väcka för att hon sov så sött.
Efter maten blev jag plötsligt helt död, så tänkte jag lägger mej och sover en timme men icke
vaknade upp av att mobilen ringde klockan nio och sedan vare kört då kunde jag int somna om
var helt klarvaken :) Suttit och kikat film med mamma och ola var mysigt avslut på dagen.

Nu vet jag int riktigt vad jag ska göra, hade kunnat vika tvätt och städa men då blir nog risken
att jag är vaken halva natten så tror jag pokrar en stund istället och sedan tvingar mej själv att
sova, för jag ser verkligen fram i mot morgon dagen, känner på mej att det kommer bli en bra dag!
En sak slog mej tidigare idag, hur kan vi tycka att det är fel att andra människor får en att må dåligt
om man själv trycker ner sig själv och får sig själv att må ännu sämre?! Jag får det int att gå ihop.
Ne sluta tänk i dom banorna, att du mår dålig, ta tag i saker istället och sen kan du börja gnälla.
Försök att se det positiva i saker och ting, för det finns alltid ett ljus i allt mörker.
Ge det en tanke, godnatt allihopa :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0