..Sjuk? Tänk till en extra gång..

Jag mår jävligt illa och känner att det är påväg att komma upp saker i munnen,
kräksjuka?? Säg inte att svärmorsfamilj har smittat mig eller någon annan jävel!!
Fy fan nyår till helgen och då vill jag tamefan inte ligga sjuk! Hade gjort allt för att
fara till jobbet, för att slippa få mindre pengar på mitt konto den 27:e, jag har redan
varit sjukskriven 10 dagar så det här är tamefan inte kul. Men när min brukares fru
t.o.m. säger att hon inte vill att jag ska komma dit för att risken finns att jag kan smitta
min brukare, då stannar jag hemma. Hur kul är det om man skulle smitta någon annan
med nått man själv inte ens vill ha, nog jobbigt som frisk att må illa och kräkas, men
tänk er då en som sitter i rullstol och det tar 3 gånger längre tid att komma till toaletten
eller ens förflytta sig från t.ex.  stol till säng. Där varje dag är mer ansträngande än det är
för oss att vara sjuka. Koppla sedan på det med kräksjuka och se vad ni får för kombination
inte smart.

Anledningen till detta inlägg är att min karl, sa när jag skulle lägga mig igen att
- har du tagit ledigt idag igen?

Folk som inte jobbar med människor borde ha mer förståelse för att man är
hemma och är sjuk för att mår man dåligt, har feber, är helt slemmig i halsen
eller något annat. Så är det inte ett bra alternativ att fara på jobbet, för äldre människor
blir lätt sjuka och där kan t.o.m en förkylning vara en livsfara ibland. Å till dom som är
själviska nog att gå till jobbet när dom är sjuk, tänk till en extra gång, det är inte bara dig
själv det handlar om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0