..Riktigt kass uppdatering..

För tillfället kommer det vara kass uppdatering eftersom mitt internet
i renhagen inte funkar nått mera, eftersom vi snyltat på antes gamla modem,
men nu funkar det inte längre å vi får se hur vi gör med den saken.

24 Maj
Vaknade upp, käkade frukost & drog sedan till Porjus vid två tiden för att umgås med
katti, hon var i stallet så jag for dit, där höll vi på med hästarna å sedan for vi med
hasse till ridbanan där jag fick rida lite granna, jag var juh inte direkt bra men roligt
var det och inte var det sista gången heller skulle jag tro.
Efter en massa timmar i stallet så for vi hem till min mamma där jag käkade lite för att
sedan åka hem till katti å surra lite, innan jag for hem så testade katti oxå moppen
fan va rolig hon såg ut måste lägga in en bild senare :D
Innan jag for från katti ringde även mamma med dåliga nyheter så jag å jokke satte oss
i bilen för att hämta mina småsyskon som hade varit hos sin pappa, medans
mamma & o tillbringade hela kvällen på lassa.
Det var väll typ hela söndagen.

25 Maj
Jokkes väckarklocka ringde och jag säger till han att jag inte orkar följa med till gällivare
som det var tänkt & somnar om, jag vaknar kring elva tiden, ligger & tittar serier ända tills
bibbo kommer förbi, han skulle hämta nå grejer för att han skulle fiska.
Efter han farit så bestämde jag mej för att kliva upp, började dammsuga & diska, när det var
klart så drog jag på det snygga blåstället och gick ut å måla klart pallkragarna :D
Nu ska jag bara måla kompostlådan oxå :)
På eftermiddagen kommer jokke hem med en massa mat kassar, å sedan far vi ut med båten
för att se om vi fått nån fisk & det hade vi å det var inte lite heller :)
Vi for hem å rökte lite fisk & stekte filer, mumsigt värre, när vi var mätta & belåtna så drog vi ut
på lite äventyr igen å vi var inte hemma förän vid halv ett tiden på natten, då ställde jag mej å
laga matback till jokke blev ris & kyckling, sedan vare bara bums i säng.

26 Maj
Vaknade klockan halv fem, låg & drog mej en stund hoppade i mina kläder packade grejerna
och satte mej i bilen alltså när jag satt i bilen kunde jag inte riktigt förstå hur jag kommit
upp och allt eftesom jag typ fortfarande sov :S
Å nu sitter jag hemma hos pappa å bloggar å ska göra en massa andra grejer på internet oxå.
Dagen tänker jag tillbringa i gällivare, springa på lite ärenden & bara mysa.
Det var juh roligt att det fina vädret kunde titta fram :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0