..Jokkmokk..

Tjohosan ;)
Jag är i jokkmokk hos malin har just beställt lite kläder till sommaren.
Kom hit kring sju tiden, sen så har vi varit på ica å köpt lite glass & träffat emma.
 Men måste bara berätta vad som hände innan jag kom till jokkmokk,  när jag stod
å väntade på bussen kommer den en häst efter vägen men sadel & hela kittet.
När den kommer närmare så ser jag att det är hästen min polare  brukar rida,
så jag försöker gå fram & ta hästen & två cm från tygeln så börjar den springa igen.
Så hann inte få tag på den, bussen kom iaf, jag knapprade fort in kattis nr på jokkes
telefon å sa att hon skulle ringa henne å ringa upp mej sen, jag hoppade iaf på bussen.
På bussen började jag få lite smått panik tänkte att hon ramlat kanske låg nånstans,
mitt i tankarna ringer jokke & säger att hon inte svarar, jag säger då att han ska fara å
leta efter han. Jag kommer på att ringa mamma & be hon ringa hästens ägare å säga att
den är på vift och sen berättar jag allt, mamma & ola sätter sig då i bilen å fara å leta efter
henne :) Jokke säger att han inte hittar henne å då ber jag han ringa henne igen.
Efter ett tag så ringer han å säger att hon svarat, å att hon sett att jag försökt fånga hästen
och att hästen oxå blivit fångad nu. Så allt gick juh bra men fy fan vad rädd jag blev.

Här är iag lite bilder från dagen.


Jokke jag saknar dej & längtar tills vi ses igen, pussar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0