..Onsdag den 18 mars 2009..

Dagen började med att jag klev upp, packade mina grejer och for iväg mot gällivare.
Blev av släppt hemma hos pappasen å direkt när jag kom in blev jag bjuden på lunch
kött, fläsk, makaroner & morötter de var gott som fan eftersom jag inte ätit nått på morgonen.
Efter att jag diskat undan allt så började jag städa mitt rum som såg ut som ett bomnedslag minst
sagt fy tusan alltså, tog ett tag att vika in alla kläder i garderoben å slänga massa skräp. När jag
började städa insåg jag att min tvätt snart skulle börja attackera mej så jag sprang ner till tvättstugan
för att kolla om dom hade nå lediga tider och tur som jag har så hade pappas polare tvätt tid så jag
sprang upp å frågade han hur mkt tvätt han hade kvar å det visade sig att han var klar på en halvtimme :D
Så jag sprang ner till pappa fortsatte städa tills jag kunde tvätta slängde på två maskiner och sedan ringde
min lillasysters kille å då kom jag på att jag skulle springa förbi å lämna pengar till han.
Sagt å gjort nästan, bankomaten funkade inte så var tvungen ställa mej i värsta kön för att ta ut pengarna
men till slut fick emil sina pengar så då var de bortgjort :P
In till pappa igen fortsätta städa å ta fram dagens middag å tina, städade oxå hela lägenheten
& sprang till tvättstugan några vändor innan jag började med maten, klockan fyra kom min
middags gäst och jag serverade kotletter, pommes, beasås & lite grönsaker,
de verkade då smaka eftersom han var mätt & belåten :P
Senare så följde jag med för att bogsera en bil till renhagen, på vägen till renis så hade lillo & okko,
en liten bullätar tväling & jag tror faktiskt att lillo vann :P
I renis drack dom lite kaffe innan resan tillbaka till gällivare började. I gve var vi förbi lite folk för att
sedan åka å handla och sedan åka tebaka te pappa å ja där slutar väll kvällen.
Nu ligger jag i sängen å ska sova är ap trött så godnatt

Snyggaste räven någonsin, finns massor med döda djur att fota efter vägarna :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0